Je li konačno odblokirana gradnja Prve transverzale, na koju građani Sarajeva čekaju još od osamdesetih godina prošlog stoljeća?
Glavna kočnica u nastavku njene gradnje, kada je u pitanju dionica od raskrsnice ulica Tešanjska i Halida Kajtaza, bio je jedan stambeni objekt, čije je uklanjanje započeto. Kuća je već duži period napuštena i vidljivo je da su radovi na njenom uklanjanju počeli.
Ključni problem
Prema onome što se vidi na terenu, očekuje se još da mašine do temelja sruše sporni objekt i pripreme teren za nastavak radova na Prvoj transverzali u ovom dijelu grada. Naime, na ovoj dionici su u maju 2021. radovi iznenada obustavljeni, a građevinske mašine su, takoreći, nestale preko noći.
Izgradnja Prve transverzale započela je 26. oktobra 2020. godine. Tada se krenulo s izgradnjom dionice od raskrsnice ulica Halida Kajtaza i Kranjčevićeva s Tešanjskom ulicom. Nakon skoro četiri godine i dalje sve stoji na tome.
Ključni problem izgradnje predstavljali su neriješeni imovinskopravni odnosi. Međutim, u Tešanjskoj ulici i taj problem je riješen. Ostaje da se vidi hoće li konačno mašine doći na gradilište i nastaviti s radovima.
Bez odgovora
Na naše brojne upite i pozive da li se, nakon što je pitanje sporne kuće u Tešanjskoj ulici riješeno, planira skori nastavak radova, Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve Kantona Sarajevo, nikada nije odgovorio.
Prva transverzala bi trebala biti duga 12 kilometara, a prostirala bi se od Marindvora do Jošaničke petlje u Vogošći. No, od Željezničke stanice do „Bosnalijeka“ radovi još stoje. Tek je od naselja Šip izgrađen dio ceste koji vodi do tunela Kobilja glava prema Vogošći.
Velika korist za građane
Od izgradnje Prve transverzale građani bi imali dugoročnu korist. U velikoj mjeri bi se rasteretile gužve u saobraćaju, ne samo u centru grada nego bi se to reflektiralo i van KS zbog velikog broja posjetilaca.
Kada Prva transverzala bude završena, građani će se iz centra Sarajeva moći voziti direktno u Vogošću te će se moći direktno uključiti na autoput A1.