Promotivni plakat Filozofskog fakulteta u Mostaru, čiji je autor iz pozadine Starog mosta uklonio minarete džamija, naivan je pokušaj da se Stari most izvuče iz historijskog, kulturološkog i civilizacijskog konteksta u kojem je nastao i u kojem postoji stoljećima.
Ovo je za "Avaz" izjavio politički analitičar, književnik i publicista Faruk Kajtaz.
Ova pojava postaje pravilo
- To je cilj cijele priče koja je nadovezana na činjenicu da se Mostar želi predstaviti nekakvim glavnim gradom Hrvata u BiH, stolnim gradom, a u taj koncept se džamije nekako ne uklapaju - kazao je Kajtaz za portal "Avaza".
Ova pojava postaje pravilo i više nije izuzetak jer i ranije je sličnih pokušaja bilo na jednom od turističkih plakata, a nedavno je pokušaj da se u Evropskom parlamentu Stari most predstavi kao dio hrvatske kulturne baštine također je izazvao brojne reakcije.
- Ne znam samo šta autori ovakvih historijskih i kulturoloških podvala žele napraviti kada su stvari potpuno jasne. Svima u svijetu, koji išta znaju o Starom mostu, poznato je kako je nastala stara gradska jezgra i ne mogu nasjesti na ovakve plakate.
Nisam iznenađen
Zato mislim da ih njihovi kreatori prave sami za sebe, naivno vjerujujući da će Stari most predstaviti izvan konteksta u kojem je sagrađen i u kojem je nastao, jer im tako nešto očigledno ne odgovara u projekciji Mostara kao ekskluzivno hrvatskog, čak i katoličkog grada. Nisam iznenađen, ali čini mi se to prilično glupim pokušajima jer je Stari most toliko prepoznatljiv u svijetu da nikakvim retuširanjima to ne možete dovesti u pitanje - ističe Kajtaz.
S druge strane, postavlja i logično pitanje kako bi na ovakve falsifikata, "umjetničke slobode" i uklanjanje historijskih objekata reagirali neki drugi gradovi i države.