Na jednoj strani imate formalni autoritet u vidu predsjednika entiteta koji ima obaveze koje mu nameće parlament. Na drugoj strani imate visokog predstavnika koji opet ima svoja pravila. I on postupa prema svojim aktima. Sukob tih akata i njihovo sukobljavanje u praktičnom djelovanju dovodi do toga da će sud končano morati riješiti, kako se to kaže u Bosni, "ko kosi, ko vodu nosi", rekao je za RTL Vlado Adamović.
Milorad Dodik stiže na sud u Sarajevo gdje bi se trebao izjasniti o optužbi za neprovođenje odluka visokog predstavnika Kristijana Šmita (Christian Schmidt).
Izjašnjenje o krivnji
- De facto suđenje ne počinje. To je izjašnjenje o krivnji. To je u kaznenom smislu izjašnjenje o krivnji. Sudija će ga upitati osjeća li se krivim ili ne. Za pretpostaviti je da će Milorad Dodik reći ne i ročište će biti završeno.
Prema kaznenom zakonu BiH, nakon izjašnjenja o krivnji, slijedi suđenje. U suđenju je tek sučeljavanje navoda tužitelja, odnosno branitelja i samog okrivljenika i onda ćemo vidjeti na što sve sud mora odgovoriti. To ovisi o tome šta će tužitelj tvrditi, a šta odbrana.
Koliko može potrajati?
- Može potrajati jako dugo, ali i kratko. Ovisi kako će se sudionici ponašati u sudnici. Ako se bude insistiralo da se preispita veliki broj dokaza - onda će za to sigurno trebati vrijeme.
Sigurnosna i politička situacija
Koliko je realno da Dodika vidimo iza rešetaka?
- Presumpcija nevinosti, o rešetkama nećemo još govoriti. Radi se o nekome ko je optužen i kome je optužnica potvrđena. Dakle, slijedi suđenje, tek nakon suđenja možemo razgovarati o tome da to bude osuđujuća presuda i eventualno kako nagovještavate - zatvor. Ali, o tom potom. To ćemo vidjeti.
Koliko ovo suđenje može utjecati na sigurnosnu, ali i političku situaciju u BiH?
- Iako se stalno trudim reći da bi to trebalo biti uobičajeno suđenje, što ono i jest, ali je sigurno da će posljedice suđenja biti značajne. Uostalom, to se vidi i po broju najavljenih interesenata za prisustvo suđenju. Vidite, mislim da će sud definitivno i neminovno morati riješiti pitanje unutrašnjeg suvereniteta. Na jednoj strani imate formalni autoritet u vidu predsjednika entiteta koji ima obaveze koje mu nameće parlament. Na drugoj strani imate visokog predstavnika koji opet ima svoja pravila. I on postupa prema svojim aktima. Sukob tih akata i njihovo sukobljavanje u praktičnom djelovanju dovodi do toga da će sud končano morati riješiti, kako se to kaže u Bosni, "ko kosi, ko vodu nosi".