Povodom ponovnog stavljanja na dnevni red sjednice Narodne skupštine RS Prijedloga Zakona o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcionisanje javne vlasti, član Predsjedništva Bosne i Hercegovine Denis Bećirović, ukazao je na određene činjenice.
Saopćenje člana Predsjedništva BiH prenosimo u cjelosti.
- Prema sadržaju predloženog Zakona, radi se o istom pravnom aktu koji je bio predmetom ocjene ustavnosti u predmetu broj: U-10/22, od 22. septembra 2022. godine, u kojem je Ustavni sud BiH donio Odluku o dopustivosti i meritumu, a kojom se utvrđuje: da Republika Srpska nema ustavnu nadležnost za regulisanje pravne materije koja je predmet Zakona o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcioniranje javne vlasti, “Službeni glasnik Republike Srpske” broj: 29/22, jer je to, u skladu sa članom I/1, članom III/3.b) i članom IV/4.e) Ustava Bosne i Hercegovine, u nadležnosti Bosne i Hercegovine. Istom odlukom, Ustavni sud BiH je, u skladu sa članom 61. stav (2) Pravila Ustavnog suda, stavio van pravne snage Zakon o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcionisanje javne vlasti, a prema članu 61. stav 3. Pravila Ustavnog suda BiH, Sud je odlučio da predmetni neustavni Zakon o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcionisanje javne vlasti prestaje važiti narednog dana od dana objavljivanja odluke Ustavnog suda BiH u “Službenom glasniku BiH”. Ista Odluka Ustavnog suda BiH objavljena je i u službenim glasilima entiteta Republika Srpska, Federacije BiH, te Brčko Distrikta BiH.
Prema raspoloživim informacijama s terena, nepokretna imovina koja se na neustavan način ponovo pokušava urediti neustavnim zakonima bh. entiteta Republike Srpske, u nekim jedinicama lokalne samouprave neustavno i nezakonito se knjiži u korist entitetskih institucija, jedinica lokalne samouprave, javnih preduzeća i javnih ustanova koje je osnovao ovaj entitet, što predstavlja eklatantno kršenje Ustava BiH, Sporazuma o pitanjima sukcesije republika bivše Socijalističke federativne republike Jugoslavije iz 2001. godine, prema kojem se sva nepokretna imovina vodi kao državna, zatim, odluka Ustavnog suda BiH, ali i Dejtonskog mirovnog sporazuma, a prema kojima je uređenje državne imovine u isključivoj nadležnosti državnih institucija Bosne i Hercegovine.
S obzirom da se radi o ponovljenom pokušaju usvajanja istog, neustavnog Zakona, odnosno kontinuiranom kršenju Ustava BiH i odluka Ustavnog suda BiH od entitetskih vlasti Republike Srpske (na isti način, Ustavni sud BiH je svojim odlukama utvrdio neustavnost Zakona o statusu državne imovine 2012. godine, pojedinih članova Zakona o poljoprivrednom zemljištu i Zakona o unutrašnjoj plovidbi 2020. godine, kao i Zakona o šumama 2021. godine, koji su proglašeni neustavnim i stavljeni su van pravne snage), ovim pozivam:
• Narodnu skupštinu Republike Srpske da Prijedlog Zakona o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcionisanje javne vlasti, iz decembra 2022. godine, odbije kao neustavan i bez pravnog osnova za njegovo donošenje;
Ukoliko Narodna skupština Republike Srpske ipak usvoji prijedlog ovog neustavnog Zakona, pozivam nadležne institucije i agencije za provođenje zakona da postupe u skladu sa svojim nadležnostima;
• Tužilaštvo BiH da, u okviru svoje nadležnosti, pokrene postupak protiv svih odgovornih osoba zbog neprovođenja konačnih i obvezujućih odluka Ustavnog suda Bosne i Hercegovine i kršenja Ustava BiH;
• OHR - Ured visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini da, u okviru svoje nadležnosti, u konkretnom slučaju, preduzme mjere kojima će se osigurati provođenje odluka Ustavnog suda BiH, kao i onemogućiti kontinuirano kršenje Ustava BiH.
Na kraju, naglašavam da ću, kao član Predsjedništva BiH, podnijeti i apelaciju Ustavnom sudu BiH u slučaju da nenadležni entitetski zakonodavni organ usvoji neustavan Zakon o nepokretnoj imovini.