Električni automobili su automobili koji se pokreću elektromotorom uz pomoć struje koja se nalazi u akumulatoru.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Međutim, takva vozila posebno su zastupljena u evropskim državama poput Švedske, Danske.
Kako je za portal "Avaza" kazao predsjednik Udruženja Sarajevo Taxi Enver Suljagić, ovo Udruženje posjeduje šest električnih vozila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Suljagić: U pregovorima smo. AVAZ
Suljagić: U pregovorima smo. AVAZ
Nemaju subvencije
- Nemamo subvencije. Sada imamo neki projekat pa ćemo vidjeti. Mi smo već pokušali da uradimo, ali nema ništa dok se pojedine stvari ne srede. Mi imamo namjeru nabavljati električna vozila – rekao je Suljagić za portal "Avaza".
Dodao je da je Udruženje u pregovorima te da imaju određene projekte, ali da mora država stati iza ovog ozbiljnog projekta.
- Imamo i studiju napravljenu kako bi to trebalo izgledati – kazao je.
Istakao je da je situacija u regionu slična kao i u BiH.
Predsjednik Udruženja "Eko akcija" Anes Podić kaže kako je BiH jako siromašna zemlja da bi posjedovala ovu vrstu vozila. Na pitanje koliko bi značilo kada bi taksisti vozili električna vozila za smanjenje zagađenja zraka, odgovorio je da svaki izvor koji zagađuje zrak, a prebaci se na drugi izvor koji znatno manje zagađuje zrak to je pozitivno.
Podić: BiH jako malo novih automobila kupi. AVAZ
Podić: BiH jako malo novih automobila kupi. AVAZ
Autobuski prijevoz
- Subvencije koje je Federalno ministarstvo energije, rudarstva i industrije davalo prošle godine, daleko bi više imalo smisla da je s njima zamijenjena flota taksi vozila u velikim gradovima Federacije, poput Tuzle, Sarajeva, Zenice. Naprimjer 10 miliona KM je bio ukupan iznos koje je Ministarstvo odvojilo za subvencije. Električne automobile sebi mogu priuštiti samo bogati ljudi u BiH – izjavio je Podić za portal "Avaza".
Dodao je da je taksi vozila u Sarajevu oko 2.000. Mišljenja je da su skoro svi na dizel pogon.
- Njih zamijeniti električnim vozilima bi itekako imalo smisla i to ne samo taksi prijevoz već i autobuski prijevoz. Za KS ako se zaista želi boriti onda bi i privatnom autoprijevozniku koji je u potpunosti preuzeo autobusni prijevoz onda bi mu dali neki rok da svoju flotu vozila ili prebaci na gas ili na struju, a slično bi se trebalo napraviti i sa taksistima – rekao je Podić.
Električni automobili su skupi za bh. tržište. A. OVČINA
Električni automobili su skupi za bh. tržište. A. OVČINA
Bez zagađenja
Na pitanje kakva je situacija u Beogradu, Zagrebu i susjednim gradovima u regionu, kaže da oni nemaju zagađenja kakva su u BiH.
- Ta vrsta pritiska je daleko manja. Nije baš za poređenje. Generalno što se tiče električnih automobila, BiH je presiromašna za to. Sad nekakve subvencije davati građanima zaista nema smisla. BiH jako malo novih automobila kupi, a električni automobili su daleko skuplji od njih. Imate tu i niz praktičnih problema od punjenja pa nadalje. Mi jedva da imamo regularno parking prostora za postojeće automobile. Koje bi tek komplikacije nastale kada bi se masovno počelo prilaziti električnom autu jer morate ih puniti – zaključio je Podić.
U Bosni i Hercegovini trenutno ima 131 punjača za električne automobile, a najviše ima u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli.
Punioce u Beogradu
Zanimljivo je to da u Beogradu, u Srbiji na čak 21 mjestu možete pronaći punionice za električna vozila. Građani i turisti mogu svoja vozila napuniti na Gornjem Voždovcu, u naselju Trošarina, u Zemunu, u Čukaričkoj padini, Učiteljskom naselju, Gornji grad (Zemun), Blok 41, Studentski trg.
Također, električna vozila možete napuniti i na Zvezdari na autoputu za Niš, Banovom brdu, Ripanju, Vračaru, na tri mjesta u Starom Gradu, u dvije ulice u Novom Beogradu, u mjestu Zuce, Železnik, Krnjača, Blok 6.
Na ovim mjestima mogu se puniti modeli automobila - Tesla Model S, Tesla Model X, BMW i3, Nissan Leaf, Chevrolet Bolt, Ford Focus Electric, Volkswagen e-Golf, Kia Soul EV i drugih.
Savremeni EV punjači omogućavaju napajanje i više automobila istovremeno, koje može trajati od 2 do 12 sati , u zavisnosti od snage punjača i potreba vašeg automobila.
Punionice u Zagrebu
Lokacije punionica u javnim garažama u Zagrebu su sljedeće Langov trg, Trg Josipa Langa 13, Petrinjska, Petrinjska 59, Tuškanac, Tuškanac 1b, Kvaternikov trg, Trg Eugena Kvaternika 6, Gorica, Martićeva 69, KB 'Sveti Duh', Ul. Sveti Duh 64.
Hrvatski Telekom ima 330 mjesta za punjenje u više od 90 hrvatskih gradova, a usluga funkcionira preko mobilne aplikacije espoTs putem koje je moguće i rezervirati vrijeme za punjenje.
HT u Zagrebu na lokacijama jednog trgovačkog centra punjenje naplaćuje samo u periodu od 22:00 do 6:59 sati, a minuta punjenja košta 1,06 kuna (0,28 pf).
Prema podacima koji su objavljeni u januaru ove godine, u Hrvatskoj postoji ukupno osam lokacija za punjenje Teslinih vozila te su raspoređene tako da bez problema možete putovati po cijeloj Hrvatskoj, bez straha da ćete ostati bez struje u bateriji.
Punjenje u Sloveniji
Slovenska elektrodistribucijska firma Elektro Ljubljana, jedan od tamošnjih vodećih pružitelja usluga punjenja električnih automobila s približno 440 punionica širom zemlje na otprilike 200 različitih lokacija, planira postaviti najmanje 50 novih punionica električnih vozila do kraja godine.