AVAZ NA LICU MJESTA

Transparency International BiH predstavio rezultate monitoringa predizbornog perioda u BiH

Pomenuto je i postupanje po dosadašnjim prijavama i praktičnoj primjeni novih odredbi Izbornog zakona koje je donio OHR

Piše: A. Ovčina

31.8.2022

Sa današnje press konferencije - Avaz
Sa današnje press konferencije - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Drugi periodični izvještaj o monitoringu predizbornih aktivnosti, koje su pratili terenski posmatrači Transparency International-a širom BiH predstavljen je na današnjoj konferenciji za medije.

Ovom prilikom predstavljeni su primjeri zloupotreba javnih resursa od strane stranaka i kandidata kao i online mapu predizbornih radova, javne potrošnje i uočenih nepravilnosti.

Pomenuto je i postupanje po dosadašnjim prijavama i praktičnoj primjeni novih odredbi Izbornog zakona koje je donio OHR.


Velik broj nepravilnosti

Ovom prilikom prisutnima su se obratili PR Transparency Internationala Srđan Traljić i pravnik agencije Damjan Ožegović.

Kako navode primijećen je veliki broj nepravilnosti. U protekla dva mjeseca posmatrači TI u BiH zabilježili su preko 1.300 primjera korištenja javnih resursa za promociju stranaka i kandidata i značajno povećanje javne potrošnje u predizbornom periodu.

Iz Transparency-a navode da je Centralnoj izbornoj komisiji BiH upućeno 36 prijava zbog preuranjene kampanje, kršenja Zakona o finansiranju političkih partija i zloupotrebe javnih resursa koja nažalost nije adekvatno regulisana ni najnovijim izmjenama Izbornog zakona koje je nametnuo OHR.


Plaćena promocija dokumentarnog filma

Tako je CIK odbacio prve prijave TI BiH jer se zabrana zloupotrebe javnih resursa odnosi samo na period zvanične izborne kampanje koja kreće 2. septembra, tako da će sve ono što se dešavalo u proteklom periodu proći nekažnjeno. CIK BiH je za sada sankcionirao samo pojave preuranjene kampanje. Po prijavama Transparency Internationala BiH izrečeno je osam sankcija.

TI BiH ipak već dugo upozorava da se izborna kampanja vodi i javnim sredstvima a jedan od najskorijih primjera je plaćena promocija dokumentarnog filma "Od vizije do pobjede" koji emituje RTRS, a za čiju promociju je postavljeno desetine bilborda sa likom direktora UKC RS Vlade Đajića koji je kandidat za narodnog poslanika. Kako navode Kraljić i Ožegović, Đajić je čak davao besplatne preglede pacijentima.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.