Prošlo je četiri godine od stravična nesreća u Jablanici kada su u sudaru vozova kod Donje Jablanice živote izgubili Jasmin Čeranić, Fehmin Turčinović i Haris Karić.
Jasmin Kurić, nekadašnji sekretar Sindikata mašinovođa FBiH, sada u penziji rekao je za portal "Avaza" da se od prvog dana istraga pokušava zataškati.
- Sudski vještak je odmah prvog dana rekao da je to ljudski faktor. Odakle je on, nakon sat, mogao to znati. Ima niz faktora koji su ostali pod velom tajni - kaže Kurić za portal "Avaza".
Nikada nije rasvijetljeno zašto su mašinovođe prošle kroz zatvoren crveni signal.
- Prvo nisu mogli nikako proći, a drugo niko nije tolika budala da prođe zatvoren signal. Dakle, bez nečije saglasnosti, dogovora sa dispečerom, opravnikom i slično, ne bi sigurno prošli. Takvog mašinovođe nema sigurno - naglašava.
Tvrdi da niko ne bi prošao signal na svoju odgovornost.
- I Uprava Željeznica FBiH i Tužilaštvo HNK nastoje od prvog dana da to zataškaju i da se nesreća zaboravi što prije. Do dan danas to nije razriješeno i to će ostati pod velom tajni - kaže Kurić.
Dodaje da je Tužilaštvo HNK vodilo istragu.
- Mi kao Sindikat smo tražili da se to prebaci na Federalno tužilaštvo, međutim, nisu nam nikad udovoljili. Ne znam iz kojeg razloga. Sve je to nekako pod tajnom, pristup informacijama je bio skoro pa nemoguć. Tužilaštvo nam je samo ponavljalo da je istraga i toku, da ne mogu davati informacije - kaže za "Avaz".
Razočaran je što se Federalno tužilaštvo nije oglasilo na njihov zahtjev da preuzmu istragu.
- To nam je sve vrlo sumnjivo. Bilo je i raznih priča očevidaca. Uglavnom, niz faktora je utjecalo da se to desi. Nadamo se da to više nikada neće ponoviti. Žao mi je naših kolega, zaista. Dvije godine sam u penziji, ali bih volio da se provede istraga, da se utvrdi pravi krivac. Odgovorno tvrdim da mašinovođe nisu krivci. Međutim, najlakše je svaliti na onoga koga nema. Mrtva usta ne govore. To je interes i uprave preduzeća i tužilaštva. Da se o tome više ne priča, da radnici ne smiju pisnuti. Boje se za svoju egzistenciju. Bilo je milion propusta, nažalost - zaključio je Kurić.