ISTRAŽUJEMO

Zašto veliki brendovi zaobilaze BiH: Ponašanje nacionalističkih lidera odbija investitore

Mi smo svojom nepažljivom koncepcijom političkih odnosa stvorili osjećaj nesigurnosti za strane ulagače, smatra Pavlović

Brojni strani brendovi decenijama uspješno posluju u državama regiona. Arhiv

Piše: E. Halimić

26.7.2021

U vrijeme godišnjih odmora, kada brojni bh. građani putuju regionom, nevoljko sebi postavljaju pitanje zašto u BiH nema kompanija i brendova koji su prisutni u regiji niz godina.

Brendovi „Sephora“, „Muller“, C&A uspješno posluju u susjednim zemljama, ali ne i u BiH, a tek prije nekoliko mjeseci potvrđen je dolazak giganta „Lidl“ u BiH, međutim, kada će prve poslovnice biti otvorene, još nije poznato. Za razliku od „Lidla“, belgijsko-njemačko-nizozemski lanac trgovina C&A u ovom trenutku nije zainteresiran za našu zemlju.


Brojni razlozi

Pavlović: Različiti propisi. Avaz

Kada odlučuju gdje će ulagati, strani investitori procjenjuju više aspekata. Neki nisu zainteresirani zbog veličine tržišta, niskog standarda, političke i ekonomske nestabilnosti, loše infrastrukture.

Ekonomista Zoran Pavlović smatra da osnovna krivica za ovakvo stanje leži u politici.

- Mi smo svojom nepažljivom koncepcijom političkih odnosa stvorili osjećaj nesigurnosti kod stranih investitora. Kad pogledate novine, izvještaje svjetskih agencija o situaciji u BiH, rekli biste da mi samo što nismo zaratili - naglasio je Pavlović.

Dodao je da je BiH, kroz ponašanje političkih, nacionalnih ili nacionalističkih lidera, ostavila negativan utisak kod investitora.

- Ako neko treba doći u BiH da investira, naprosto nije siguran koji će se propisi na njega odnositi, jer imamo različite propise u Sarajevu, Banjoj Luci, pa i na nivou kantona, entiteta i države. Mnoge stvari su nepoznanica za velike brendove koji bi mogli započeti posao u BiH. U našem ambijentu ima i drugih poteškoća. Velika imena u svijetu industrije prate i vide da mi ostajemo bez radne snage, da nam je kupovna moć vrlo niska i da nema naznaka poslovanja u BiH - istakao je Pavlović.


Propisi i zakoni

Prema njegovim riječima, veliki brendovi ne žele trošiti svoje vrijeme na naše komplicirane propise i zakone.

- Oni ne žele ni da se sastaju s predstavnicima najvišeg političkog nivoa u BiH. To i jeste glupost, šta imaju predstavnici „Lidla“ razgovarati s Miloradom Dodikom ili Bakirom Izetbegovićem - zaključio je Pavlović.

"Lidl" u četiri bh. grada

Poznati njemački trgovački lanac „Lidl“ još traži lokacije na kojima će se nalaziti njihovi prodajni objekti u Sarajevu, Banjoj Luci, Brčkom...

„Lidl BiH“ registriran je na adresi Maglajska 1. u sarajevskoj općini Centar. Kao direktor društva naveden je Roland Šrajber (Schreiber), a Allen Halamić izvršni je direktor kompanije u našoj zemlji. Osim u Sarajevu, „Lidl“ je registrirao poslovnice u Banjoj Luci u ulici Sime Šolaje 1a, te Brčkom u Bulevaru mira 22.

Gradonačelnik Živinica Samir Kamenjaković potvrdio je informaciju da je prije desetak dana delegacija „Lidla“ boravila u Živinicama te da su tom prilikom iskazali interes za dvije lokacije na kojima bi otvorili svoje objekte.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.