Na dionici Tarčin – Ivan kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo je probijena lijeva cijev tunela Ivan dužine 1761,50 metara.
Radovi na probijanju tunela započeli su u januaru prošle godine. Ovo je dvocijevni tunel, gdje svaka cijev služi za jedan smjer saobraćaja. Unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nezgoda.
Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM).
Proboj tunela Ivan izvršila je kompanija Euro-Asfalt Sarajevo, a ukupno je u lijevoj tunelskoj cijevi iskopano 170.000 kubnih metara materijala.
Krajem augusta se očekuje i proboj desne tunelske cijevi.
Poddionica Tarčin – Ivan ukupne dužine 6,9 kilometara bit će u prometu početkom ljeta 2022. godine.
Poddionica je podijeljena na LOT 1, koji uključuje dio od Tarčina do ulaza u tunel Ivan, dok je LOT 2 sam tunel Ivan.
Vrijednost Ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 11,4 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
S druge strane vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Tarčin – ulaz u tunel Ivan je 77.903.313,84 eura i finansira se sredstvima osiguranim kod Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim EU sredstvima odobrenim od WBIF-a od 11,7 miliona eura.