Prvi dan juna označio je ponovno otvaranje graničnih prijelaza u zračnom prometu u BiH, odnosno, prestala je važiti odluka o privremenom zatvaranju kojom se zabranjuje slijetanje i polijetanje s aerodroma u BiH radi zaštite od unošenja i širenja zaraznih bolesti.
No, uprkos tome i dvoipomjesečnoj pauzi većina aerodroma u BiH jučer je bila bez putnika. Na najvećem aerodromu u BiH, Sarajevskom, danas će imati određene kargo letove, a prvi komercijalni zakazan je za sutra. Riječ je o letu kompanije "Wizz Air" za Budimpeštu.
Upravo je let ove kompanije na novoj liniji Tuzla–Salzburg od jučer, ponovo, u funkciju stavio Međunarodni aerodrom Tuzla. Iz tuzlanske zračne luke, rečeno nam je, može se putovati na 16 destinacija.
Kao dio novih protokola, tokom leta, kabinsko osoblje i putnici moraju nositi zaštitne maske, a kabinsko osoblje i rukavice.
Avioni kompanije "Wizz Aira" redovno prolaze process industrijskog čišćenja antivirusnim rastvorom i, poštujući strogi dnevni raspored čišćenja, svi avioni se dodatno, tokom noći, dezinficiraju istim antivirusnim rastvorom.
Prva kompanija koja će se „vratiti“ na Aerodrom u Banjoj Luci je "Air Serbia". Njihov prvi let je zakazan za 5.juni, dok će sve ostale destinacije "Ryanaira" s ovog aerodroma krenuti od 1. avgusta.
Za razliku od ova tri aerodroma, sudbina Mostarskog je krajnje neizvjesna. Kako nam je rekao Marin Raspudić, direktor Zračne luke Mostar, iako je izvjestan nastavak saradnje sa Croatia Airlinesom na relaciji Mostar-Zagreb, ta je destinacija i prije pandemije koronavirusa imala jako loše punjenje.
S druge strane, kazao nam je, šanse da kompanija "Eurowings" ovog ljeta nastavi letove od Dizeldorfa i Štutgarta prema Mostaru su skoro nikakve.
-
Bez pomoći države naša budućnost je krajnje neizvjesna. Naravno, svi aerodromi u BiH očekuju pomoć, ali kod nas je situacija specifična. U gradu smo koji je godinama bez izbora, i na kantonalnom nivou su političke nesuglasice, a ni od Federalne vlade još nismo dobili ništa- kazao nam je Raspudić.