Građani BiH, prema statističkim pokazateljima, voze automobile koji su u prosjeku stari oko 15 godina. Usvajanjem Odluke o zabrani uvoza vozila u BiH ispod norme Euro 5, koja je stupila na snagu 1. juna prošle godine, vozni park građana se podmladio.
To potvrđuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje BiH u kojima se navodi da je u 2018. godini uvezeno 72.380 polovnih automobila, a lani 13.735 manje, odnosno 58.645.
Prednost novijih automobila je što manje troše goriva i manje zagađuju. Smanjen je i broj uvezenih novih automobila. U 2018. uvezeno je 10.525 nova automobila, a prošle godine 10.432.
- Proteklih godina uvoz automobila bio je u uzlaznoj putanji, sve do 2019. godine kada je prvi put zabilježen manji broj u odnosu na godinu ranije – rekao je Ratko Kovačević, portparol UIO BiH.
S obzirom na životni standard u BiH, većina građana će i dalje voziti automobile koji su stari i po nekoliko decenija.
Iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH poučeni iskustvom kažu da poskupljenja automobila ne bi trebalo biti.
Prema podacima UIO, prošle godine najskuplji uvezeni automobil bio je Bentley-Continental GT Coupe koji je plaćen 422.714 KM.