PROJEKTI

Narednih dana iz pravca Goražda počinje probijanje tunela Hranjen

Rok za završetak radova 2022. godina

Sve spremno za početak radova. Fena

Fena

5.9.2019

Prvi metri tunela Hranjen kao dijela buduće brze ceste Goražde - Sarajevo bit će iskopani narednih dana iz pravca Goražda, potvrđeno je iz kompanije "Euro-Asfalt" Sarajevo, koja je izvođač radova u ovom dijelu projekta. 

U proteklih šest mjeseci okončani su svi pripremni radovi. Kompanija "Euro-Asfalt" intenzivno je radila na izradi tunelskih predusjeka na južnom portalu iz pravca Goražda i sjevernom iz Prače.

Prema riječima predstavnika izvođača radova na izgradnji tunela Envera Ajanovića, riječ je o veoma zahtjevnim radovima koji su uspješno okončani, čime su se stekli uvjeti da se počne s bušenjem glavne cijevi tunela. Dodaje da će se raditi u tri smjene po osam sati, a po jednoj smjeni u prosjeku se iskopa metar tunela.


Novčana sredstva osigurana

- Radovi idu prema dinamici, a inače ugovor je forme tzv. Žuti fidic, gdje je izvođač i projektant i izvođač radova. Rok je počeo da teče još od februara i, prema ugovoru, imamo projektiranje pet mjeseci, ali smo paralelno s tim počeli vrlo teške pripremne radnje. To su izvođenje pristupnih puteva do portala, kako na sjeveru prema Prači tako i na južnom dijelu, prema Goraždu - pojašnjava Ajanović.

Podsjeća da je rok za završetak radova 2022. godina te dodaje da bi tunel Hranjen trebao biti probijen u tom roku ukoliko ne dođe do nepredviđenih okolnosti, koje bi mogle usporiti tok radova.

- Jedino što može biti nepoznanica, a to je i stavka u ugovoru, ukoliko geologija drastično odstupi od onoga što je nuđeno u tenderskoj dokumentaciji. Onda može eventualno biti nekih razlika, u smislu promjene cijene i eventualno dodatnog vremena. Mi kada radimo podzemne iskope i kada naiđemo na podzemne vode, imamo sisteme drenažnih kanala i pumpe koje će tu vodu eliminirati. Dakle, to je nešto što je standardno, neko curenje podzemnih voda, to nije problematično. Jedini veliki problem može biti ukoliko se dese neke velike podzemne vode, da naiđemo na neke potoke koji imaju tok kroz tunel Hranjen. Ako se to desi, onda ćemo imati neke druge tehnologije i rješavati probleme na licu mjesta - precizirao je.

Ajanović je podsjetio da su novčana sredstva osigurana u iznosu od 82 miliona maraka, a ugovorom je precizirano probijanje dvije tunelske cijevi, glavne i servisne, obje u ukupnoj dužini od 5.550 metara.

- To je probijanje tunela s izgrađenom primarnom podgradom. Tunel se probija sa sigurnošću sto posto i to je tzv. austrijska metoda gdje koristimo podgradne sisteme sa sidrima, portretima i mrežama, dakle radimo tako da tunel možemo probiti. Za narednu fazu radova investitor je u fazi pripreme tendera koji će se raspisati za izbor izvođača za sekundarnu oblogu tunela, to je betonska obloga tunela i izgradnja brze ceste, ovaj dio koji treba da se spoji s tunelom - ističe Ajanović.

Pojasnio je da je uzdužni nagib tunela odabran tako da njegova vrijednost ne prelazi dva posto na ukupnoj dužini od Goražda do Prače, što je standard u gradnji tunela u brdskim područjima.

- Od strane Goražda ulazi se negdje na nadmorskoj visini od 640 metara, a izlazi se na nekih 760 metara. To je ta visinska razlika od 120 metara i nagib je dva posto, od Prače prema Goraždu, odnosno uspon od Goražda prema Prači. Konačnom izgradnjom, tunel Hranjen bit će drugi po dužini u bivšoj Jugoslaviji, odmah iza tunela Sveti Rok u Hrvatskoj koji je dug 5.800 metara i povezuje Split i Zagreb - zaključuje Ajanović.

Inače, izgradnja ovog objekta najzahtjevniji je dio projekta izgradnje brze ceste Goražde - Sarajevo. Ugovor o probijanju glavne i servisne cijevi i izrade primarne podgrade tunela Hranjen potpisan je u septembru 2018., a početak radova na izgradnji tunela ozvaničen je u martu ove godine.

Investitor je JP ''Autoceste FBiH'', a izvođač radova ''Euro-Asfalt'' d.o.o. Sarajevo. Vrijednost radova je 81.899.883 KM, a sredstva u visini od 70 miliona KM osigurana su odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti ''BH Telecoma''.


Vožnja će trajati 45 minuta

Također, izmjenana i dopunama budžeta FBiH za 2019. usvojenim u junu ove godine planirana su i dodatna sredstva za izgradnju putne infrastrukture u iznosu od 45 miliona KM, a odnose se na dividendu JP ''Elektroprivreda BiH''. Ova sredstva će biti korištena za izgradnju tunela Hranjen.

Projekt izgradnje brze ceste duge 15,8 kilometara, koja će spojiti Sarajevo i Goražde, u poluprofilu vrijedan je 190 miliona KM i podijeljen je u dvije faze. Radovi drugog lota prve faze će uključivati sekundarnu oblogu i opremanje tunela i izradu brze ceste u poluprofilu.

Realizacijom ovog projekta udaljenost od glavnog grada BiH do grada na Drini bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a vožnja od Sarajeva do Goražda, umjesto sat i po, trajat će svega 45 minuta.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.