PROJEKTI

Još malo pa se na more neće preko Svitave: Užurbana gradnja ceste Neum-Stolac

Inače, do sada je izgrađeno 12 kilometara ceste od Neuma do Broćanca

Tunel kroz planinu Žaba bit će probijen u prvoj sedmici jula. HMS

A. Ču. / Avaz.ba

21.6.2019

Tunel kroz planinu Žaba, što je najzahtjevniji objekat na magistralnoj cesti Neum-Stolac, trebao bi biti probijen u prvoj sedmici jula. Tunel je dug 975 metara, a do sada je probijeno više od 850 metara, potvrdio je za Hrvatski Medijski Servis direktor poduzeća “Ceste FBiH” Ljubo Pravdić, napominjući da se paralelno radi i tunel za evakuaciju.

Prema njegovim riječima do kraja godine, ili početkom naredne bit će završen tunel Žaba i još 1.700 metara trase koja ide prema Stocu.

Raspisan konkurs

Inače, do sada je izgrađeno 12 kilometara ceste od Neuma do Broćanca. Iako oni koji putuju za Neum i iz Neuma, već koriste tu cestu ona još službeno nije puštena u promet, a bit će vrlo skoro, čim Federalno ministarstvo prostornog uređenja izda rješenje o njenoj tehničkoj ispravnosti, kaže Pravdić za HMS.

U međuvremenu su počeli radovi i iz pravca Stoca. Prije tri dana, tačnije 18-og ovog mjeseca potpisan je ugovor za izgradnju dionice Drenovac-Stolovi u dužini od 8,7 kilometara. Posao vrijedan 17 miliona KM dobio je konzorcij kojeg čine mostarski "HP Investing" i "Putovi Grude", a rok za završetak ove dionice je 16 mjeseci.

Također je raspisan konkurs za dionicu Broćanac-Prapratnica, do ulaza u Tunel Žaba, u dužini od 3,5 km, s dvije petlje u Babinom dolu i Oštrovcu. Rok za dostavu ponuda za izgradnju te dionice je 25. juli, a Pravdić očekuje kako bi se ugovor s najpovoljnijim ponuđačem mogao potpisati u avgustu, dok bi rok za izgradnju ove dionice bio oko godinu dana.

- Preostala je dionica od nešto više od deset kilometara, koju smo podjelili u dva dijela; to su lot 5 i lot 6, između Stolova i tunela Žaba - kaže direkor “Cesta FBiH”.

Tu je, prema njegovim riječima, već urađena eksproprijacija zemljišta na polovici trase. Pravdić očekuje da će se u septembru završiti eksproprijacija na preostaloj trasi i raspisati konkurs i za tu dionicu, te da će se do kraja godine potpisati ugovor i za ta dva lota. Rok za izgradnju tih nešto više od deset kilometara ceste bio bi godinu i pol dana.

Kraj radova sredinom 2021.

Budući je dio ceste kroz Stolac iz pravca Neuma prilično uzak, Pravdić kaže kako se rade idejna rješenja obilaznice koja bi trebala biti dužine između 5,5 – 6 kilometara i koja bi se u međuvremenu izgradila, dok se rade ostale dionice.

- Kompletna cesta Stolac- Neum, M17.3, u dužini od 36 kilometara trebala biti u funkciji sredinom 2021. godine, kako je i planirano. Time bi konačno jedini bh grad na moru- Neum, bio povezan s ostatkom zemlje kvalitetnom magistralnom cestom - kaže direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić za HMS.

Podsjetimo, za izgradnju ceste Stolac-Neum, koja je počela u avgust prošle godine, bit će utrošeno 40 miliona eura kreditnih sredstava Evropske investicijske banke i Svjetske banke. To je ujedno najveći projekat iz Programa modernizacije magistralnih cesta u FBiH, vrijedan 173 miliona eura.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.