Završeni su svi radovi na prvim kilometrima Zeničke zaobilaznice, odnosno poddionici Drivuša – Klopče autoputa na Koridoru 5C, koji je najveći projekt i gradilište u cijeloj BiH.
Fascinantan pogled
I dok su radovi na prvoj poddionici, kojom će budući autoput A1 zaobilaziti Zenicu, završeni, a pogled s obližnjih zeničkih naselja fascinira, sva energija i ljudstvo usmjereni su na drugu poddionicu. Onu od Klopča do Donje Gračanice.
U to smo se uvjerili i prilikom naše posjete trenutno najvećem gradilištu u BiH, ali i na trasi Koridora 5C, gdje smo, na temperaturi od 33 stepena, koliko je pokazivao gradski displej u Zenici, zatekli vrijedne radnike kako užurbano rade na vijaduktu Babina rijeka.
Riječ je o jednom od najzahtjevnijih građevinskih objekata na kompletnoj trasi budućeg Koridora 5C, koji se veže za vijadukt Pehare, nakon čega slijede tunel i vijadukt Ričice te tunel Pečuj.
Prema riječima Reufa Kadrića, predstavnika “Autocesta FBiH”, na gradilištu je trenutno angažirano 500 radnika, a dionicu, istakao je i ovaj put, karakteriziraju brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom tla.
Zenica sjever
- Ali, u proteklom periodu riješili smo sve te geološke probleme i donijeli rješenja koja obezbjeđuju dugotrajnost naših objekata. Shodno tome, pojačali smo radove na poddionici Klopče – Donja Gračanica, što možete vidjeti i sami - kaže Kadrić, naglašavajući da sve teče planiranom dinamikom.
Izlaskom iz tunela u Pečuj završava i druga poddionica zeničke zaobilaznice Klopče - Donja Gračanica, a zatim slijedi posljednja poddionica Zenica sjever, odnosno Donja Gračanica - Donja Vraca.
Poseban izazov vijadukt Babina rijeka
Poseban izazov za sve je gradnja vijadukta Babina rijeka, koji se radi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.
- To podrazumijeva da se prvobitno sagrade centralni stubovi, a onda se rasponska, odnosno glavna konstrukcija vijadukta, gradi konzolom. Najviša visina vijadukta je 120 metara - pojašnjava Kadrić.