STRATEGIJE

Građani nemaju dovoljno informacija o evropskim integracijama

Mogućnost korištenja finansijske pomoći EU prva na listi tema koje interesiraju građane, ali mali procenat ispitanika smatra da je o njoj dobro obaviješteno.

Zgrada institucija BiH: Utvrđen novi način komuniciranja s EU

S.DEGIRMENDŽIĆ

31.5.2019

U posljednjem broju "Službenog lista BiH" objavljeno je da je Vijeće ministara BiH u martu ove godine usvojilo Strategiju komuniciranja institucija Bosne i Hercegovine o procesu pristupanja BiH Evropskoj uniji - od kandidatskog statusa do članstva.

No, ta odluka stupit će na snagu tek danom sticanja kandidatskog statusa Bosne i Hercegovine za članstvo u Evropskoj uniji i do tada će vlasti morati savladati brojne probleme i provesti značajne reforme koje ih očekuju na tom putu.

Pored razrađenih načina budućeg komuniciranja bh. institucija s onim evropskim, a za koje su kako se navodi korištene brojne analize, u Strategiji su predočeni i podaci istraživanja javnosti o opredijeljenosti pristupanju Evropskoj uniji .

U prošloj godini došlo je do značajnog pada podrške građana BiH ulasku u Evropsku uniju u odnosu na 2015. godinu,a sudeći po analizama, neinformiranost o prednostima ulaska BiH u EU, među glavnim je razlozima zašto je to tako.

 -Rezultati provedenih istraživanja u posljednje četiri godine ukazuju na značajan pad podrške javnosti sa 78 posto u 2015. na 56,5 posto u 2018. godini. Poređenje rezultata višegodišnjih istraživanja pokazuje da građani smatraju da nemaju dovoljno informacija o procesu evropskih integracija. U vezi s procesom evropskih integracija većina izjavljuje da ih u medijima najviše interesiraju teme o uticaju procesa evropskih integracija na svakodnevni život- navodi se u dokumentu.

Grafički prikaz rezultata istraživanja o podršci javnosti EU integracijama

Ističe se i da je mogućnost korištenja finansijske pomoći EU prva na listi tema koje interesiraju građane, ali mali procenat ispitanika smatra da je o njoj dobro obaviješteno.

Zanimljivo je da je iz dokumenta vidljivo da u Direkciji za evropske integracije koja je radila na Strategiju najveću odgovornost za to snose mediji, dok se ne spominje odgvoornost institucija.

Strategija sadržava i brojne druge informacije , no sve dok BiH ne dobije kandidatski status za što mora ispuniti brojne uvjete među kojima su i pitanja koja podrazumijevaju ustavne promjene, do tada će važiti Komunikacijska strategija za informiranje javnosti o pristupanju Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji, koju je Vijeće ministara Bosne i Hercegovine usvojilo 2009. godine.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.