Dionica Drivuša - Donja Gračanica na projektu zeničke zaobilaznice do sada je trebala biti završena, ali nije. Novi rok za završetak ovog zahtjevnog posla je kraj ove godine. Problem su, kako tvrde stručnjaci, složena geologija i klizišta na području na kojem se gradi ovaj dio Koridora 5C.
Nema izmjena
Iako je bilo ideja i prijedloga da se projektirana trasa zbog toga promijeni, to se neće dogoditi. Potvrdio je to za naš list Reuf Kadrić, predstavnik JP “Autoceste FBiH”.
- Trasa i projekt ostaju isti, samo se neke kosine na dijelu trase moraju mijenjati. Radit će se dodatna osiguranja i dublji temelji nego što je prvobitno planirano. Umjesto pet metara dubine sidra, ići ćemo sa 20 metara. Nema govora o promjeni projekta – govori Kadrić.
Do sada se, kaže Kadrić, uradilo mnogo. Čim temperature uđu u plus, nastavlja se s radom.
Gradi se i na dionici Klopče – Donja Gračanica. Pri kraju je vijadukt Ričice, dug 180 metara, koji spaja dva tunela - Pečuj, dužine od 1.000 metara, i Ričice, dužine od 625 metara.
- Svi su građevinski radovi završeni, ostalo je još da se uradi hidroizolacija i asfalt. Tunel Pečuj probijen je prošle godine, završeni su radovi na sekundarnoj oblozi, osim na desnoj cijevi. Ima još malo posla, koji zaostaju zbog problema s geologijom – pojašnjava Kadrić.
I na tunelu Ričice završene su obje strane s kolovozom.
Vijek trajanja
Posebno je specifičan vijadukt Pehare, koji se, ističe Kadrić, veže na tunel Ričice, jer se dijelom nalazi na klizištu Pehare, a dijelom na čvrstom tlu.
U nastavku vijadukta Pehare veže se vijadukt Babina rijeka, koji je jedan od kapitalnih projekata na ovoj dionici. Karakterističan je, jer za sada ima najduži raspon stubova na cijelom Koridoru, i to 165 metara.
- Svi bi radovi trebali biti gotovi u ovoj godini, osim vijadukta Pehare, koji je na kritičnom tlu. Ovaj projekt, pa i naša rješenja koja smo radili, služit će najmanje 100 godina, to je okvirni vijek trajanja – zaključuje Kadrić.
Mještani nisu dali da trasa ide kroz grad
Kompletna dionica na kojoj se trenutno izvode radovi, itekako je komplicirana i često su pojave klizišta. Kadrić ističe da je bilo boljih rješenja.
- Kad se 2009. godine govorilo o tome, plan je bio da autoput ide kroz grad, ali mještani nisu bili saglasni. Izmještanje Koridora na ovu dionicu izazvao je minimalno 50 miliona maraka više troškova, ali i otežalo realizaciju – kaže Kadrić.