Cijena barela nafte na svjetskom tržištu od oktobra je padala sedam puta i niža je za skoro 30 dolara, ali se taj trend nije pratio i u Bosni i Hercegovini. U tom periodu, cijena goriva u BiH je rasla, stagnirala ili je tek minimalno snižena na pojedinim benzinskim pumpama, za svega 0,05 KM po litru u Federaciji i 0,07 KM u nekim dijelovima Republike Srpske.
Bez utjecaja
Ekonomski analitičar Damir Miljević smatra da do stabilizacije cijena nafte u BiH ne dolazi zato što u toj oblasti vlada monopol. Prema njegovom mišljenju, distributeri nafte i naftnih derivata preko svojih udruženja usaglašavaju maloprodajne cijene, a država nema nikakav utjecaj.
- Za razliku od nas, u Hrvatskoj se država pita i zato oni brže snižavaju cijene, jer rade u interesu naroda. Distributeri su brzi kad treba dići cijenu, a spori kad treba sniziti. To je tako zato što rade u svom interesu i može im se. Problem je što u ovoj zemlji niko ne radi u interesu građana, pogotovo ne oni koji su plaćeni za to, a to su političari – smatra Miljević.