Bh. blok smatra da je neprovođenje mjera koje je Vlada FBiH usvojila 2017. dovela do toga da se stanje po pitanju zagađenja zraka u BiH nije nimalo popravilo, istaknuto je na pres-konferenciji koja je održana danas u Sarajevu.
Potpredsjednica Naše stranke Nasiha Pozder rekla je da će s federalnog nivoa vlasti tražiti izjednačavanje granice nakon koje se vrši uzbunjivanje građana zbog zagađenosti zraka.
- U većini kantona trenutno se uzbunjivanje javnosti vrši kada koncentracija čestica PM10 prijeđe granicu od 400 mikrograma po kubnom metru i tražit ćemo da ta granica bude 150 mikrograma po kubnom metru, što je 1976. u Jugoslaviji bilo na snazi - navela je Pozder.
Dodala je da to znači da ćemo, vjerovatno, biti u konstantnom stanju uzbune zbog zagađenja, na šta su oni, kako je rekla, kao buduća vlast spremni da se tim problemom počnu baviti.
Poslanik Naše stranke u Parlamentu FBiH Mirsad Čamdžić naglasio je da je Tuzlanski kanton, iz kojeg on dolazi, u konstantnom stanju zagađenosti, za razliku od Sarajeva, gdje je to slučaj samo zimi.
- Prema procjenama Svjetske zdravstvene organizacije, u narednih osam godina u TK će zbog zagađenja zraka umrijeti 29.000 ljudi, zbog čega treba postaviti pitanje ima li ljudski život cijenu - kazao je Čamdžić.
Pojasnio je da će se zalagati za odsumporavanje blokova 5 i 6 u TE Tuzla, zagovarati izgradnju Bloka 7, ali da radikalne mjere protiv korisnika fosilnih goriva trenutno nisu moguće zbog socioekonomske situacije u BiH.
Čamdžić je rekao da su četiri velika zagađivača na području TK u posljednjih šest mjeseci uzrokovala tri velika ekološka incidenta, i to firme koje posluju bez okolišne dozvole.
Potcrtao je da je neophodno pojačati inspekcijski nadzor, kao i sankcije za sve zagađivače koji ne ispunjavaju uvjete za okolišnu dozvolu.
Na pres-konferenciji je naglašeno da je potrebno prvo spustiti granicu za uzbunjivanje javnosti sa sadašnje koncentracije čestica PM10 od 400 mikrograma po kubnom metru na 150, a onda realizirati već usvojene mjere poput obustave nastave, povećavanje broja vozila javnog gradskog prijevoza te pojačan inspekcijski nadzor.