Tri radnika su poginula, a jedan teže povrijeđen u rušenju vijadukta na autoputu Sjeverna Marmara u mjestu Gebze, u sjeverozapadnoj turskoj provinciji Kodžaeli. Prema informacijama objavljenim u medijima, do nesreće je došlo kada se s vijadukta srušio betonski blok koji je zatrpao četiri radnika.
Riječ je o vijaduktu na trasi autoputa koji će preko mosta „Yavuz Sultan Selim“ spajati evropski i azijski dio Istanbula.
Najskuplja ponuda
Jedan od glavnih izvođača radova je i bh. javnosti dobro poznata kompanija „Cengiz Insaat“. Nedavno je ova kompanija pobijedila i na tenderu za gradnju dionice Donja Gračanica - Zenica sjever - tunel Zenica, vrijedne 67,3 miliona eura.
Ugovor su prije dvadesetak dana potpisali Adnan Terzić, direktor „Autocesta“ FBiH, i Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija, a u ime izvođača radova Evren Utku Gok, direktor „Cengiz Insaata“.
Iako je, prema informacijama „Avaza“, ponuda turskog „Cengiza“ bila skuplja za 18 miliona KM od one koju je poslao azerbejdžanski „Azvirt“ u januaru ove godine, posao je povjeren "Cengizu". Azerbejdžanci su nudili da posao urade za 58,4 miliona eura, što je bila najpovoljnija ponuda.
No, posao dobiva „Cengiz“ iako je bio najskuplji ponuđač. Tu kompaniju nije eliminirala ni činjenica da su potporni zidovi koje gradila na Koridoru 5C sami padali.
Velika šteta
Prije četiri godine na poddionici Vlakovo - Lepenica na Koridoru 5C, koja slovi za jedan od najskupljih dijelova autoputa, gdje je kilometar koštao nevjerovatna 22 miliona KM, srušili su se potporni zidovi u dužini od 120 metara.
Zidovi su se srušili zbog naknadne izmjene projekta koju su usaglasili tadašnji čelnici "Autocesta FBiH" i firmi "Cengiz Insaat" i "Euroasfalt" kao izvođači radova.
Tada je, prema procjenama stručnjaka, nastala šteta u iznosu od više stotina hiljada maraka.
Kako su mediji izvijestili
Za razliku od nedavnog rušenja vijadukta u Đenovi, kada je poginula 21 osoba i kada su sat nakon te katastrofe italijanski mediji objavili koja ga je kompanija sagradila, jučer u Turskoj nijedan mediji nije objavio koja je kompanija angažirana na tom projektu. Ipak, zna se tačno o kome se radi.
- Azijski dio projekta između istočnog distrikta Kurtkoj i okruga Akjazi dodijeljen je konzorciju kompanija LIMAK, „Cengiz Insaat“ i „Kolin Insaat“ još 2016. godine - objavili su mediji tada.