Polako se bliži kraj ljeta, a porast turističkih posjeta našoj zemlji dva puta je veći od prosjeka u Evropskoj uniji, pri čemu je rast turističkih posjeta Sarajevu čak pet puta iznad evropskog prosjeka.
Mnogi od njih u našu zemlju stižu avioprijevozom pa Međunarodni aerodrom Sarajevo predstavlja prvi susret sa našom zemljom za većinu njih.
Padaju rekordi
O novim projektima na Sarajevskom aerodromu razgovarali smo sa direktorom Arminom Kajmakovićem, koji je za Avaz.ba govorio o planovima, ali i uspjesima i rekordima koje bilježi najveći aerodrom u našoj zemlji.
- Posebno se trudimo da prva slika bude ne samo pozitivna, već impresivna. Iz samog posjeta ovom aerodromu, više je nego jasno da se taj zadatak uspješno ostvaruje. To unapređuje ugled ne samo Bosne i Hercegovine, Sarajeva, ovog aerodroma već i naših partnera, koji iz tih razloga sve više proširuju svoje operacije odavde. U ovom trenutku 20 aviokompanija, uključujući i sezonske i čarter letove, djeluju s našeg aerodroma - kaže Kajmaković.
Bilježite uspjehe iako u regionu imate jaku konkurenciju. U čemu je tajna uspjeha?
- Bez obzira na tu oštru konkurenciju mi konstatno radimo na privlačenju novih, te naš pristup nastojimo prilagoditi pojedinačnim i specifičnim potrebama svake aviokompanije zasebno.
Veća konkurencija našim putnicima će ponuditi širi izbor po pitanju transfera, odabira termina i broja raspoloživih mjesta, što vodi ka povoljnijim cijenama aviokarata, a sve to će posljedično rezultirati i porastom broja putnika.
Slažete li se da, u situaciji u kojoj cestovna i željeznička infrastruktura u BiH kaska u odnosu na regiju, Aerodrom Sarajevo predstavlja ključnu sponu za naše izvoznike?
- Svi raspoloživi podaci ukazuju da izvoz brojnih robnih kategorija iz naše zemlje ne bi bio moguć niti ta roba na svjetskom tržištu konkuretna, bez ovako kapacitiranog aerodroma, koji konstatno vrši inovacije i unapređenja u svom poslovanju. Aerodrom Sarajevo predstavlja ne samo glavnu vezu BiH s ostatkom svijeta već sve više postaje prepoznatljiv brend na domaćoj i međunarodnoj sceni.
Možete li nam nešto kazati o broju putnika i koliki je rast, koji su rekordi?
- Konstatan rast opsluženih putnika bilježi se i u tekućoj godini pa je tako u julu opsluženo ukupno 140.025 putnika, što predstavlja povećanje za čak 28 posto u odnosu na isti mjesec prethodne godine, čime je oboren rekord po pitanju broja putnika u jednom mjesecu. Samo u prošli petak 18. avgusta opsluženo je 6.068 putnika (što je rekord po broju opsluženih putnika u jednom danu), a već svi pokazatelji govore i da će avgust biti rekordan.
Vjerujemo da Uprava na čijem ste čelu, planira ambiciozne infrastrukturne projekte i druga ulaganja, te jačanja liderske uloge ovog preduzeća na bh. tržištu?
- Bilježimo rekordan broj putnika i zbog toga se pojavila potreba za proširenjem kapaciteta. Stari Terminal A uskoro će se rušiti zbog čega je već počelo postavljanje privremenih montažnih objekata, u koje će biti smješteni zaposlenici, restoran i brojne prateće službe. Planirano je proširenje i povećanje svih kapaciteta kako prostornih, tako i tehnoloških za potrebe registracije putnika i prtljaga, carinske, sigurnosne, pasoške i sanitarne kontrole na dolasku i u odlasku, čekaone za ukrcavanje putnika, Hitne pomoći, sigurnosnog pregleda prtljaga, preuzimanja prtljaga, čekaone za doček putnika, ugostiteljskih sadržaja, Duty Free Shopa, kancelarijskih i komercijalnih prostora za potrebe aviokompanija i drugih agencija, prostora za vjerske potrebe, i svih drugih pratećih službi. Terminal B Sarajevskog aerodroma dimenzioniran je za procesuiranje milion putnika. S obzirom na konstantnu tendenciju rasta prometa, pomenuta cifra bi se uskoro mogla dostići pa su proširenje kapaciteta i infrastrukture Aerodroma neophodni. Proširenje treba osigurati dodatnih 10.000 metara kvadratnih prostora na četiri etaže.
Rekli bismo, planirali ste totalnu rekonstrukciju aerodroma koji će prema skicama koje smo dobili, izgledati poput onih iz regije i evropskih metropola?
- Rušit će se stari terminal A, a na njegovom mjestu proširit će se postojeći Terminal B. Stari i novi dio bit će povezani velikom, modernom nadstrešnicom. Terminal je sada dug 68, a bit će dug 110 metara. Sada imamo jedan ulaz i jedan izlaz, a proširenjem ćemo dobiti još jedan ulaz. Proširit ćemo check-in zonu sa 17 na 28 mjesta. Također, umjesto sadašnja četiri gatea, napravit će se sedam. Proširit ćemo i zonu dolazaka. Uz proširenje postojećih, znatno će se proširiti i gastronomska zona. Važno je napomenuti da će tokom svih ovih radova, Aerodrom raditi i da zastoja i izmjena u redovnom odvijanju prometa neće biti.
Posljednji kvartal
Sada već možemo govoriti i o kapacitetima putnika?
- Zgrada Terminala B ovim proširenjem imat će kapacitet dva miliona putnika. Radovi bi trebali početi u posljednjem kvartalu ove godine. Aerodrom će uskoro biti u potpunosti reorganiziran i dobit će sve što je potrebno za funkcionalno i moderno poslovanje. Za projekat proširenja osigurana je i urbanistička saglasnost nadležnog federalnog ministarstva.Taj projekat je vrijedan 38 miliona KM - otkrio je za Avaz.ba direktor Kajmaković.
Izvoz i veza prema centru
Direktor Kajmaković očekuje rast izvoza, pogotovo nakon što Bosna i Hercegovina dobije kandidatski status za članstvo u Evropskoj uniji, odnosno nakon što otpočne pregovore o konkretnim poglavljima, a što će postepeno otvarati to ogromno tržište za sve više bh. proizvoda.
Kajmaković smatra da razvoj aerodroma može biti još brži ukoliko lokalna i šira zajednica prati te trendove, stoga nastavlja blisku saradnju sa općinama Ilidža i Novi Grad, te Kantonom, kao i insistiranja da Aerodrom Sarajevo ima najbolju moguću cestovnu vezu prema centru grada i sa Koridorom V-C.