Dženit Vildić iz Kalesije, sa trenutnom adresom u Turskoj, učestvovao je u formiranju bolida formule tima KOUFormula.
Bolid će se naredne sedmice prezentirati u sklopu takmičenja Formula Student, koje je pod pokroviteljstvom FIA-e (krovne Međunarodne Automobilske Agencije).
Otkud Dženit Vildić iz Kalesije u Turskoj i otkud da se bavi kreiranjem bolida formule rekao je za portal "Avaza".
- U Tursku sam došao 2019 godine. Prije toga sam završio srednju Elektrotehničku školu u Tuzli. Pronašao sam na internetu da postoji aplikacija za školovanje u Turskoj, koji finansira Turska za internacionalne studente. Čekao sam do mjeseca avgusta i onda su me pozvali na intervju, a u septembru sam dobio avionsku kartu, smještaj je također besplatan, a postoji i stipendija. Upisao sam Tehnološki fakultet - Inžinjerstvo informacionih sistema - tako je počela priča Dženita Vildića.
Dženit Vildić je od malih nogu ljubitelj Formule 1.
- Pratio taj sport sa ocem još otkad sam bio mali. Nedjelja poslije podne je termin Formule 1, tad su ljudi uvijek slobodni i to je postala porodična tradicija. Nisam znao ni koliko je 2 plus 2 kada sam znao ko su Mihael Šumaher (Michael Schumaher) i Kimi Rajkonen (Raikkonen) - rekao je Vildić za portal "Avaza".
U Izmitu, gdje Vildić studira, postoji klub koji se takmiči u takmičenjima pod FIA-inom organizacijom, što je on prošle godine saznao.
- To je klub studenata i sve je na dobrovoljnoj bazi. Klub se takmiči na svjetskom nivou. Naš klub nosi naziv KOUFormula, što je skraćeno od Kocaeli Üniversitesi Formula. Prijavio sam se jer sam vidio da studenti rade ono što mene zanima i ono što mi je bilo značajno je da ima certifikaciju FIA-e. Ovo je takmičenje je uvod u svijet formule, odnosno za takmičenja Formule 3 i Formule 4 - kazao je.
Kako kaže, pozvali su ga na intervju, jer tu ne može da bude svaki student koji želi.
- Obzirom da sam završio elektrotehničku školu aplicirao sam za odjel elektronike unutar te ekipe, jer ima osam različitih oblasti. Nakon uspješnog intervjua počeo sam sa radom. Kada sam došao u radionicu već je jedan dio bolida bio urađen, ali je bilo potrebno još radova oko elektronike, prednjeg krila, zadnjeg krila, volana. Uspio sam se uklopiti u taj tim koji čini 40ak ljudi - dodao je Vildić, koji je ostvario svoj san.
Dženit Vildić je pojasnio da je riječ o vrlo kompliciranom procesu, kada je riječ o pravljenju bolida i da je nekada bila potrebna pomoć i diplomiranih stručnjaka.
- Klub postoji od 2015. godine, 2016. godine se radilo prvo vozilo i onda je došlo do zastoja od tri godine, a onda je došla i pandemija. Sada se uspjelo startati sa ovim bolidom, FIA je odobrila da se ide na takmičenje, a vjerujte da su vrlo komplikovane procedure da se ispune svi uslovi FIA-e. U ovom klubu nema plaća, sve je dobrovoljno, imamo podršku profesora i dobijemo od univerziteta sponzorsku podršku u smislu materijala, kao što su Pirellijeve gume i Hondin motor i to je sve - naveo je Vildić za portal "Avaza".
- U ovom trenutku za mene je ovo nešto neopisivo, nešto što čovjek sanja od malih nogu i na kraju u sklopu departmana za elektorniku zajedno sa svojim kolegama ostvari - zaključio je.