Bez obzira na brojne mjere koje poduzimaju proizvođači goriva i vlasnici benzinskih pumpi, ipak se može dogoditi da izaberete pogrešnu ručku prilikom točenja goriva! Posljedice mogu biti savladive - ili katastrofalne!
Bez obzira na brigu, dosljednost, staloženost ili znanje, mnogima se dogodilo da u rezervoar automobila natoče pogrešno gorivo, piše avtomagazin.si.
Ne radi se o iskustvu, znanju ili bilo čemu drugom, već samo o trenutku nepažnje.
Troškovi takve nepažnje brzo mogu porasti na nekih 800 i više KM, ako zbrojimo šlep službu, ispumpavanje goriva i isušivanje rezervoara.
Važno je i šta ste pomiješali
Puno je veća šansa da ćete sipati benzin u rezervoar dizelskog automobila nego obrnuto. Ručka za točenje dizel goriva ima deblju cijev, koja je jednostavno preširoka za grlo otvora za točenje benzina.
Strah da ćete zbog ove greške uništiti motor vjerojatno je nepotreban.
Iako se moderni sistemi za ubrizgavanje goriva i usis zraka smatraju osjetljivim dijelovima automobila, ozbiljna oštećenja motora u takvim su slučajevima rijetka.
Pun rezervoar, ali motor ne pali…
Napunili ste puni rezervoar pogrešnim gorivom? Ako to saznate prije paljenja motora i vožnje nekoliko kilometara, bit će dovoljno ispustiti gorivo iz spremnika i natočiti ono pravo.
Zvuči jednostavno, ali u praksi morate ispraviti mnoge stvari da biste to učinili. Prije svega, potrebna vam je odgovarajuća posuda za ispuštanje goriva iz spremnika.
Morate biti sigurni da ste skinuli odgovarajuće crijevo s filtra goriva, na taj način pumpa neće detektirati ispravan pritisak goriva, pa će sama obaviti posao pumpanja za otprilike pola sata.