TRAGEDIJE

Dan kada je otišao veliki Aerton Sena

Aerton na startu svoje posljednje utrke - Uništeni Senin bolid: Brazilcu nije bilo spasa

F. IBRULJ

1.5.2018

„Autodromo Internazionale Enzo i Dino Ferrari“. To je naziv kultne staze u Imoli koja je od 1981. do 2006. godine bila neizostavna u kalendaru Formule 1. Staze čije je glavno obilježje bio famozni zavoj Tamburelo. 

Nažalost, trenutak koji se tamo dogodio 1994. godine, za sva je vremena obilježio ovaj sport.

Povreda mozga

Tog famoznog, jednog od najgorih vikenda uopće, poginula su dva vozača, jedan je povrijeđen, a stradali su i gledaoci i mehaničari u boksu. Prvo je u petak, 29. aprila, žestoko izletio Rubens Barikelo (Barrichello), a spasio ga je legendarni doktor Sid Votkins (Watkins). Dan poslije, spasa nije bilo za vozača Simtecha Rolanda Racenbergera (Ratzenberger), koji je izgubio život nakon udarca u zid.

Nažalost, dan kasnije dogodit će se i ona najveća tragedija. U sedmom krugu Velike nagrade San Marina, u 14 sati i 17 minuta, dvije minute nakon izlaska sigurnosnog vozila Aerton Sena (Ayrton Senna) na Tamburelu izletio je sa staze pri brzini od 310 kilometara na sat i s nešto manjom, 218 km/h, udario u betonski zid. Utrka je prekinuta, pojavila su se kola hitne pomoći, a među prvima i neurohirurg Votkins.

 - Podigao sam kapke i prema raširenim zjenicama ustanovio da je pretrpio tešku povredu mozga. Kada smo ga položili na zemlju, uzdahnuo je i, premda sam ateista, osjetio sam kako mu je duša napustila tijelo - napisao je poslije Votkins.

Gledaoci uz male ekrane trenutak nesreće su vidjeli s malim zakašnjenjem. Reditelj prijenosa samo je nekoliko sekundi prije kobnog udarca sklonio kadar s kamere bolida.

Milioni na sahrani 

Godinama poslije pričale su se priče i verzije o razlozima pogibije. Čak se i sudilo ekipi iz Williamsa, a italijanski Vrhovni sud 13. aprila 2007. presudio je da je pucanje letve volana uzrokovano lošim dizajnom. Tvorac bolida Adrijan Njui (Adrian Newey) dugo je tvrdio kako ga smrt Sene progoni, da bi prošle godine objavio knjigu „Kako izgraditi bolid“, u kojoj stoji...

- Bio sam jedan od odgovornih za dizajn bolida u kojem je poginuo veliki čovjek. Najviše se krivim jer sam zabrljao s aerodinamikom. Bolid je bio previše nestabilan, a Aerton je probao izvesti neke stvari koje se u tom trenutku bile neizvedive...

Rođen je 21. marta 1960 u sjevernom dijelu Sao Paola, a njegovoj sahrani, obavljenoj tri dana nakon nesreće, prisustvovalo je skoro tri miliona ljudi. Dunga, Bebeto i Romario su osvojenu titulu svjetskog prvaka te godine posvetili baš njemu. Neponovljivom Aertonu Seni.

Tri titule u bolidu McLarena

Aerton Sena u karijeri je ostvario 41 pobjedu, 65 „pole-positiona“, vozeći za Toleman, Lotus i McLaren. Tri puta je bio svjetski prvak – 1988., 1990. i 1991. godine, sva tri puta kao vozač McLarena.

Debitirao je na Velikoj nagradu Brazila 25. marta 1984. godine u slabom Tolemanu s Hartovim motorom. U Monaku je dva mjeseca kasnije završio kao drugi po jakoj kiši. Do 1983. je nastupao pod prezimenom Da Silva, ali je onda odlučio uzeti majčino Sena.

Prvu pobjedu upisao je u nevjerovatnoj završnici Estorila u crnom Lotusu 1985. godine. Krajem osamdesetih izgradio je veliko rivalstvo s profesorom Alanom Prostom, iz kojeg su se rodila dva žestoka duela dvije godine zaredom u Suzuki. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.