- Ovo je obećavajući neuspjeh – slavodobitno je, na zaprepaštenje svih, prokomentirao Enco Ferari (Enzo Ferrari) nakon što je njegov prvi model 125 S u svojoj prvoj utrci odustao zbog kvara.
Ferarija su vjerovatno smatrali ludim, pa je malo ko mogao naslutiti da se tu krije početak jedne od najljepših priča u historiji autoindustrije, koju simbolizira propeti konjić.
Priča o Ferrariju, koji ove godine slavi 70. godišnjicu postojanja, počela je 1947. godine.
Remek-djelo
Njegov osnivač Enco Ferari rođen je 1898. godine u Modeni i od malih nogu je pokazivao sklonost ka mašinstvu. Molba za posao u FIAT-u mu je odbijena, a nakon kratkotrajne trkaće karijere, našao je mjesto u Alfa Romeu. Kada je ostao bez posla, povukao je dosta stručnjaka i osnovao vlastitu kompaniju.
Prvi model 125 S bio je za ono vrijeme strašno moćan. Ili, makar je trebao biti. Sa 1,5-litarskim V12 motorom sa 118 konjskih snaga dostupnih pri 6.800 obrtaja, bio je remek-djelo na točkovima.
Bio je od lake legure, imao je tri dvostruka Weberova rasplinjača, aluminijsku karoseriju u crvenoj boji, petostepeni ručni mjenjač i pogon na zadnje točkove. Taj automobil je, ipak, u prvoj utrci u Pjaćenci morao odustati zbog kvara na pumpi goriva, i to kada je na prvom mjestu predvodio povorku.
Međutim, da se radilo samo o incidentu, potvrđeno je dvije sedmice poslije, kada je Ferrarijev automobil u Rimu proslavio prvu pobjedu.
To je bio tek početak, jer je uslijedio plodonosan period u kojem je Enco Ferari sa svojim pomoćnicima, koje je poveo sa sobom iz Alfa Romea, stvorio niz fantastičnih trkaćih automobila – 166 MM Touring Barchetta, pobjednika u utrkama Mille Miglia, Targa Florio, 24 sata Le Mansa..., bolid 500 F2, 375 MM, još jednog trijumfalnog predstavnika u utrkama...
Prodaja FIAT-u
No, posao se uskoro morao proširiti na ljudima dostupnije automobile, čija bi prodaja podmirila izuzetno visoke troškove trkaće ekipe.
Jedan od ključnih momenata u historiji Ferrarija bila je prodaja dijela kompanije FIAT-u. Nakon neuspjeha u pregovorima s Fordom, Ferari se okrenuo ka FIAT-u, kojem je 1969. godine prodao 50 posto vlasništva, uz garanciju od Đanija Anjelija (Gianni Agnelli) da neće prekinuti njegov trkaći program. No, FIAT joj je omogućio samo pristup Formuli 1.
Jedan od najznačajnijih Ferrarijevih modela bio je F40, koji je lansiran na 40. rođendan kompanije. Nasljednik modela 288 GTO, ona superautomobil bio je posljednji koji je odobrio Enco Ferari. Do 1992. godine proizveden je u 1.311 primjeraka. Imao je 2,9-litarski motor sa 478 konjskih snaga. Do brzine od 100 kilometara na sat dolazio je za 4,2 sekundi.
Rekordnih 16 titula šampiona F1
Scuderia Ferrari jedina je ekipa koja je od 1950. godine učestvovala u svakoj sezoni Formule 1. Italijanski tim ima rekordnih 16 titula svjetskog prvaka u ekipnoj te još 15 u pojedinačnoj konkurenciji. „Propetog konjića“ su na tron uzdizali Huan Manuel Fanđo (Juan Fangio), Niki Lauda, Džodi Šekter (Jody Scheckter), Mihael Šumaher (Michael Schumacher), Kimi Raikonen (Raikkonen)...
Ferrari je do sada u Formuli 1 ostvario ukupno 228 pobjeda.