Dati naziv automobilu postala je nauka. Proizvođači vozila tom segmentu pridaju dosta pažnje, jer žele jednom riječju na što snažniji način predstaviti automobil.
Da je snažno, originalno, da odgovara automobilu, da izazove neki efekt kod potencijalnih kupaca...
Volkswagenovi najpopularniji modeli Golf i Passat, kao i Scirocco, nazive su dobili po vjetrovima, no njegovi novi modeli odstupaju od te tradicije. Amarok je ime naroda poznatijeg kao Inuiti, a u prijevodu znači vuk.
Touareg je naziv dobio po nomadskom plemenu iz Sahare, a Tiguan je kombinacija riječi tigar i leguan (na njemačkom tigar i iguana), koju su odabrali čitaoci Auto Bild magazina.
SEAT po tradiciji svoje automobile naziva prema španskim geografskim terminima.
Ibiza je poznati otok koji predstavlja svojevrstan sinonim za zabavu, što je idealno ime za gradski model. Toledo, Arona, Altea..., sve su to geografski pojmovi. Izuzetak je Exeo, koji znači – ići preko granica.
Opel Insignia: Po latinskoj riječi simbol
Opel Insignia: Po latinskoj riječi simbol
Bijeg od starog
Opel je davno učinio pametan potez da se distancira od naziva svojih starih modela i tako najavi neki novi Opel.
Tako su izbačeni modeli Kadett, Vectra, a došla je nova generacija automobila s drugačijom nazivima.
Astra je zvijezda, naziv perjanice proizvođača iz Roselshajma Insignije dolazi od latinske riječi simbol, dok je Mokka našla inspiraciju u vrsti kafe.
Sličan potez napravio je i Ranault, koji je nekada davno davao brojčane oznake na modele.
Clio je muza i zaštitnica historije, Megane znači veliko, Fluence utjecaj, Capture uhvatiti, a Kadjar je igra riječi kad i jar, koja nadahnuće pronalazi u svijetu motocikala na četiri točka quad, dok jar podsjeća na francusku riječ jaillir, koja znači iskočiti, izroniti.
Škodin novi SUV Kodiaq dobio je naziv po vrsti medvjeda s Aljaske, a Karoq, koji dolazi uskoro, spoj je riječi kaa'raq, što na plemenskom jeziku aleura znači automobil, te ruq, što označava strelicu, koja je zastupljena u logotipu Škode.
Škoda Kodiaq: Naziv po medvjedu s Aljaske
Škoda Kodiaq: Naziv po medvjedu s Aljaske
Toyota uglavnom nazive za svoje modele pronalazi u različitim jezicima.
Auris dolazi od latinske riječi aurum, koja znači zlato, dok je Corolla „kruna cvijeća“.
RAV je skraćenica za Recreation Astivity Vehicle, dok je Landcruiser na engleskom jeziku krstarica terenima. Naziv Avensis dolazi od francuske riječi advancer, što znači napredovati, čime se želio ilustrirati korak naprijed u odnosu na Carinu, model koji je zamijenio.
Yaris je dobio naziv stapanjem riječi iz grčke mitologije i njemačkog jezika.
Tako je Charis simbol ljepote i elegancije, s tim što su slova ch zamijenjena sa ya, što na njemačkom znači da, kako bi se označila reakcija evropskog tržišta na stilski dojam automobila.
Dalje, Celica na španskom jeziku znači nebeski, dok nazivi Supra i Prius dolaze iz latinskog jezika.
Supra znači iznad, a prius prvi, superioran... Logično za prvi automobil s hibridnim pogonom u historiji.
Brojevi i slova
Hyundai za SUV modele bira posebne nazive , a ostali su poredani po brojevima sa slovom „i“ - i i10, i20, i30 i i40. Za više automobile jednostavno se uz slovo i dodaje x.
Tucson je naziv grada, a Santa Fe ima nekoliko različitih značenja.
Nissanov najpopularniji model Qashqai naziv je dobio prema nomadskom plemenu, Note je zapis.
Za električni model Leaf izabrano je simbolično ime. Ekološki automobil bez emisija štetnih plinova nazvan je po engleskoj riječi list. Terenac Pathfinder je, također, nazvan simbolično – prijevod s engleskog je pronalazač puteva.
Nissan Qashqai: Nomadsko pleme
Nissan Qashqai: Nomadsko pleme
Mnogi proizvođači, umjesto da daju nazive svojim vozilima, jednostavno koriste kombinaciju slova i brojeva.
To su BMW, Citroen, Mercedes, Audi, Peugeot, Mazda, Volvo...
Peugeot prisvojio broj s nulom u sredini
Nijedan proizvođač automobila ne može svoj model „nazvati“ trocifrenom brojkom s nulom u sredini, jer je Peugeot davno položio prava na to. Francuski proizvođač davno je zaštitio oznaku x0y, pa ko god je pokušao koristiti te brojke bio je suočen s prijetnjom tužbom.
Još 70-ih godina Peugeot je tužio Zastavu zbog brojke 101, dok je Porsche morao odustati od brojke 901 koju je namjeravao dati svom sportskom modelu.
Zoe – kao kćerka
Popularni Renaultov električni model zove se Zoe, no francuski proizvođač je po njegovom lansiranju naišao na neočekivan problem. Javila se porodica čija se kćerka zove Zoe, a koja nije željela da ona nosi isto ime kao model automobila, no na kraju je Renault ipak zadržao taj naziv.
Kao iz „Dinastije“
Zanimljiva je priča o Lexusu. Toyotin luksuzni brend se na početku trebao zvati Alexis, no, Amerikanci su se smijali što će se brend zvati kao i lik Aleksis Karington (Alexis Carrington) iz tada ultrapopularne serije „Dinastija“. Svakako, Japanci su promijenili plan i izbacili slovo A iz imena.
Nespretno: Kuga, Mito, Carina, spolni organ, glupan...
Dosta proizvođača nastoji da riječ kojom nazivaju automobil ni na jednom jeziku nema negativno značenje, no u prošlosti je bilo propusta po tom pitanju, ako se to može nazvati propustom.
Tako je Ford svoj SUV nazvao Kuga (kuguar), svojevremeno je postojala Toyota Carina, dok je Alfa svom modelu dala naziv MiTo, prema početnim slovima gradova Milano i Torino, u kojima je nastao.
No, na našem jeziku ne zvuči baš sjajno.
Toyotin model MR2 se u Francuskoj čitao tako da je izgovorena riječ vrlo slična terminu „sranje“.
Mitsubishijev Pajero dobio je ime po divljoj mački, ali ta riječ na španskom znači „drkadžija“, pa je na tržištima tih govornih područja preimenovan u Montero.
VW-ov Bora (vrsta vjetra) se u SAD mogao nazvati dosadom, dok je Honda svoj model Jazz prvobitno nazvala Fitta, dok nisu shvatili da ta riječ u žargonu skandinavskih zemalja znači ženski spolni organ.
FIAT-ov Uno je na finskom značio – glupan.
Honda Jazz: Trebala se znati po spolnom organu
Honda Jazz: Trebala se znati po spolnom organu