KAMERNI TEATAR

Dino Mustafić za "Avaz": Situacija u svijetu je veoma uznemirujuća

Premijera "Sina" u petak, "Majke" i "Oca" do kraja juna

Mustafić: Predstava će otvoriti bitne teme. E. Kalić

10.5.2023

Na sceni Kamernog teatra 55 u Sarajevu u toku je rad na jednom od najvećih projekata u regionu. Riječ je o trilogiji "Sin", "Majka", "Otac", prema dramskim tekstovima Florijana Celera (Florian Zeller), za kojeg britanski "Guardian" tvrdi da je jedan od najuzbudljivijih dramskih pisaca.

Režiju sve tri predstave potpisuje Dino Mustafić. Premijera "Sina" je u petak, a "Majke" i "Oca" do kraja juna.

Metafora društva

Na samom početku razgovora Mustafić je istakao da će Sarajevo biti jedan od prvih teatarskih centara koji će upriličiti u jednoj teatarskoj sezoni premijere sva tri dramska teksta.

- To su tri dramska teksta koja su potpuno odvojena u smislu cjelina. Riječ je o tekstovima jednog od najznačajnijih savremenih pisaca Florijana Celera, koji su dobili nagradu francuskih teatarskih kritičara za najbolje dramske tekstove. U ta tri teksta Celer se na inovativan i dramaturški način bavi odnosima unutar porodice. To postiže dramskom repetitivnošću, dobro skrojenom dramskom komadu. Uzajamno se prepliću i nadopunjuju situacije koje se mogu tretirati kao veliki porodični problem - istakao je Mustafić.

On je objasnio i čega se dotiče svaka od trilogija.

- "Sin" je priča o anksioznom i depresivnom tinejdžeru. U "Majci" se govori o sindromu proznog gnijezda, strahu od samoće i napuštenosti, dok je u "Ocu" priča o gubitku sjećanja... Niti jedan komad ne tretira bolest, ovdje je bolest metafora društva i naše intimne emotivne drame, često i zbunjenosti da u društvu otvorimo bitne teme koje se nas tiču egzistencijalno i emotivno - dodao je Mustafić.

Dino Mustafić. Ivo Cagalj/PIXSELL

Glumačko umijeće

Otkrio je kako je došao do ideje da se bavi tekstovima Florijana Celera.

- On već dugo vremena intrigira evropsku teatarsku javnost. O tome sam razmišljao jer će se sve predstave igrati u komornom ambijentu Kamernog teatra. Tu postoji mogućnost vrlo vibrantnih, intenzivnih i emotivnih glumačkih kreacija. Za ove predstave to će biti prava teatarska gozba glumačkoga umijeća - rekao je Mustafić za "Avaz".

Istakao je da je trenutna situacija u svijetu veoma uznemirujuća te da svi trebamo preispitati svoj položaj u društvu.

- Pozorište je često refleks stvarnosti, a situacija na globalnom nivou je vrlo uznemirujuća. Od ekološkog sistema do ratova koji haraju, najave novih energetskih kriza, pandemijskih okolnosti u kojima smo do jučer živjeli. Sve nas to navodi na razmišljanje da se što prije kao čovječanstvo odredimo prema okolini koju moramo čuvati te da u svojim uzajamnim odnosima preispitamo svoj položaj. Trebamo se truditi da vrijednosti humanosti budu etičke i društvene koordinate prema kojima bi se trebali ophoditi - dodao je reditelj.

Intimna pitanja

Mustafić ističe da su pitanja porodičnih odnosa vrlo intimna, ali i vječna.

- Njima se bavila drevna literatura još od stare antike pa do savremenih tekstova. Kada se ovakve predstave igraju u pozorištima, za njih ima mnogo razloga i familijarna trilogija se tiče svih nas - poručio je reditelj.

Dramaturg "Sina" je Vedran Fajković, a u predstavi igraju Davor Golubović, Admir Glamočak, Sabina Bambur, Džana Pinjo i Amar Selimović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.