Kultna predstava „Helverova noć“ koju je prema tekstu poljskog pisca Ingmara Vilkvista režirao Dino Mustafić, a u kojoj su sjajne uloge ostvarili Mirjana Karanović i Ermin Bravo slavi 20. rođendan. Tim povodom „Helverova noć“ bit će 25. i 26. februara izvedena u Kamernom teatru 55 u Sarajevu.
Ususret ovom događaju jedna od najvećih glumica na ovim prostorima dala je ekskluzivni intervju za „Dnevni avaz“ u kojem je, osim o „Helverovoj noći“, veoma otvoreno govorila i o drugim veoma zanimljivim temama.
Sretna sam
Da li ste očekivali da će „Helverova noć“ trajati ovoliko dugo?
- Kad je predstava izašla prije 20 godina u februaru, nismo tada razmišljali ni ja, ni Dino, ni Ermin koliko ćemo dugo igrati. Znam da je Dino govorio: „Ovo ćete vi dugo igrati, nema veze s godinama“. Ali nekako mi je to tad bilo jako važno. Bila je odlična predstava i znate kad je nešto dobro, onda se prosto trudite da to ne ispustite iz ruku. Nas troje to nikad nismo željeli da ispustimo iz ruku, čak i kada je tadašnji upravnik u Kamernom teatru predstavu skinuo, uništio scenografiju koja je bila veoma vrijedna i koju je napravio jedan poseban čovjek Kemal Hrustanović. Divni scenograf, koji je u tu scenografiju uložio autentične predmete i ono što je on imao u svojoj kolekciji... I to je onda jednostavno bilo uništeno. I jako je bilo neprijatno – predstava je skinuta, pa onda kao nije skinuta...Korona je bila odličan izgovor da se ta predstava ne igra. Onda sam ja zamolila mog upravnika Juga Radivojevića da se predstava igra u Beogradu. I ona se dvije sezone igrala u Beogradu i, evo, sada je ponovo u Sarajevu gdje joj jeste mjesto, gdje ima najbolju publiku i beskrajno sam sretna zbog toga.
Zahvalna sam direktoru Senadu Alihodžiću koji je predstavu vratio na scenu Kamernog teatra. Nadam se da ćemo je igrati dokle god bude moguće.
Koliko je predstava aktuelna danas?
- O toj aktuelnosti ne želim ni da razmišljam zato što je jako bolno kada shvatite da to o čemu predstava govori je živo i danas – diskriminacija ljudi zbog toga što su drugačiji. Tako da, nažalost, jeste.
Koliko se Klara mijenjala svih ovih godina?
- Ne vjerujem da se Klara nešto mijenjala kao Klara. Možda sam se ja mijenjala. Ali Klara je ostala to što je bila.
Gostovali ste i nedavno s predstavom „(Pra)faust“, igrate "Marlene Dietrich - 5 tačaka optužnice", snimali ste nedavno novi film Dine Mustafića... Ustvari ste čest i drag gost Sarajeva. Kako se Vi osjećate kod nas?
- Ja sam zaista davno shvatila u sebi da je Sarajevo taj drugi grad u kome ja živim. Mislim često ne toliko fizički koliko je to grad na koga mislim, obraćam pažnju u vijestima, pratim šta se dešava u - kulturi prije svega, jer me ove druge stvari baš nešto ne zanimaju. Kad god vidim da je neka vijest o Sarajevu, ja to neizostavno pročitam. Kad god dođem, stvarno se osjećam kao da je to moj prostor, iako sam gost tu. Ali, evo sada sam i građanka Sarajeva, doduše počasna, ali uvijek znam i imam to mjesto gdje volim da jedem, šetam, koje ljude pozovem kada dođem u Sarajevo. To je dovoljno da osjećate da pripadate negdje.