AVAZOV SVJETSKI EKSKLUZIV

Oskarovac Kristofer Mekvori, reditelj novog nastavka "Nemoguće misije": Imao sam veoma strašna iskustva s Tomom Kruzom

Neko se javio na radio i rekao: “Mislim da smo upravo izgubili Toma”, prisjetio se

Kruz i Mekvori: S premijere u Rimu. Vittorio Zunino Celotto/Getty Images for Paramount Picture

Nerma Ajnadžić

27.6.2023

Kristofer Mekvori (Christopher McQuarrie), odmilja poznat svojoj glumačkoj ekipi kao Mekju (McQ), bio je na čelu franšize “Nemoguća misija” još od “Otpadničke nacije” (Rogue Nation). Tim filmom i njegovim nastavkom pod nazivom “Razilaženje” (Fallout) promijenio je tok franšize. Tamo gdje je svaki od prva četiri filma vodio drugačiji vizionar, s revolviranom glumačkom postavom agenata MMF-a, Mekvori se udomaćio u timu bliskom sebi - Itanu (Ethan), Bendžiju (Benji), Ilsi i Luteru (Luther) - te ih prati dok pokušavaju spasiti svijet bez gubitka ijednog od njih. Bogata priča izgrađena oko njih četvero dovela je do “Nemoguće misije: Odmazda” (Mission Impossible – Dead Reckoning), najveće misije ikada, u kojoj su ulozi globalni i izrazito lični.

Bez zavaravanja

Priča “Odmazde” je toliko velika da je napravljena iz dva dijela. “Nemoguća misija - Odmazda 2” stiže 2024. godine.

Ovo je još jedna saradnja Mekvorija sa svjetskim glumcem Tomom Kruzom (Cruise), a, poučeni prethodnim iskustvima, i od ove se mnogo očekuje. U bh. kina prvi dio “Odmazde” stiže 13. jula, dok su u proteklom periodu održane velike premijere u gradovima poput Rima i Londona. Zahvaljujući „Una Filmu“, distributeru filma studija “Paramount Pictures”, „Dnevni avaz“ donosi ekskluzivni intervju s rediteljem Mekvorijem, koji, među brojnim nagradama, ima i Oskara za najbolji scenarij.

Kaže da “Misiju” nije želio sputavati, već je dozvolio da se širi, a otkrio je i kako Kruz izvodi suludo opasne akrobacije.

Priča prati Itana Hanta (Toma Kruza) dok se njegova prošlost vraća da ga progoni, a samim tim su svi oni koje voli izloženi riziku. To je avantura koja putuje svijetom, od Abu Dabija, preko Rima, Venecije, do Norveške. U saradnji s Tomom Kruzom, Mekvori je krenuo napraviti ne samo najveću misiju do sada već i filmsko iskustvo kao nijedno do sada.

Već ste režirali dva filma “Nemoguća misija”. Šta Vas je navelo da odlučite da će sljedeći dio biti iz dva dijela?

- Kada smo napravili “Razilaženje”, gradili smo na lekcijama koje smo naučili od “Otpadničke nacije”, u smislu dinamike likova i priče. Imali smo pravi uspjeh u vezi između Itana i Ilse i otkrili smo da se iz likova može izvući koliko i iz akcije. „Pogurali“ smo to u “Razilaženju” i završili s dužim filmom, jednostavno zato što nismo htjeli štedjeti na akciji. Ulazeći u ove filmove, rekao sam: “Ako ću to raditi još jednom, želim to dalje proširiti. Želim da uđem dublje u Itanov lik i dublje u likove oko njega”, za šta smo znali da će stvoriti veću priču. Onda je bilo: “Nemojmo se zavaravati, da pokušavamo sve to strpati u dva sata i 20 minuta, gdje uvijek osjećamo pritisak da prikažemo čvršći film. Hajde da napravimo veći film i prepolovimo ga i damo sebi prostora za disanje da to iskažemo.“ Uvijek volim reći da “Misija” ima svoj um. Gotovo smo osjetili kako franšiza želi raširiti krila i poletjeti, želeći da preraste u nešto još veće. I svakako jeste.

Biti na ivici

Rekli ste da želite da ovaj film bude “avanturistički”. Šta mislite pod tim?

- Izazov s ovim filmovima za svakog reditelja koji se pojavi - u mom slučaju, već četiri puta – leži u tome da morate proširiti i nadograđivati ono što je bilo prije vas, ali morate se držati tog originalnog DNK. Znao sam, kada smo ulazili u dvodijelni nastavak, da ćemo morati da opravdamo dvodijelnu sagu. To je značilo da vam je potreban taj duh avanture. Osjećao se kao očigledan sastojak koji vam je trebao, da opravdate veličinu. Kroz ova dva filma osjetit ćete kako se njihov svijet neprestano širi i otići ćete na mjesta na kojima franšiza nikada nije bila, u dijelove svijeta koje nikada niste vidjeli na ovaj način. I, iskreno, neki od njih neće postojati još dugo. Zaista je bila, kako na snimanju filma tako i u samoj naraciji, prava avantura. Zaista smo ovo odveli na rub svijeta.

Mekvori na londonskoj premijeri filma “Nemoguća misija - Odmazda”. Lia Toby/Getty Images for Paramount Pictures

Tom Kruz je izjavio da ste obojica bili štreberi u treningu kao djeca. Da li je odatle došla sekvenca s vozom?

- U suštini, volimo Dejvida Lina (David Lean), Bastera Kitona (Buster Keaton) i Džona Frankenhajmera (John Frankenheimer). Svi su oni u jednoj ili drugoj fazi snimili neku vrstu spektakularne željezničke ruine. Zaista sam želio primijeniti sve što me franšiza naučila u uništavanju voza. To je uglavnom to. Naravno, na “Misiji” sve teži da se proširi. Za druge filmove željeznička olupina bi bila vrhunac. U ovom slučaju stvarna željeznička olupina je samo poticajni incident vrhunca.

Ogroman skok motociklom najveći je štos u historiji “Nemoguće misije”. To je ogroman, opasan podvig za Toma Kruza. Ali kako je biti čovjek koji ga upućuje da to učini?

- Mislim da je Sajmon (Simon) ispričao priču u “Razilaženju”, kada su on i Rebeka (Rebecca) gledali Toma kako pada na teret ispod helikoptera. Nijedno od njih nije shvatilo šta je to štos. Upravo su se pojavili na Novom Zelandu i mislili su da je Tom zapravo pao. Rebeka je bila zapanjena. I neki iz lokalne ekipe nisu razumjeli o čemu se radi, a neko se javio na radio i rekao: “Mislim da smo upravo izgubili Toma.” Tada znate da vratolomije zaista rade, kada ljudi koji snimaju film misle da je to stvarno. Što se tiče motocikla, bili smo na ivici. Bilo je toliko nepoznanica da jednostavno nismo mogli da predvidimo šta će se dogoditi kada izađe s rampe. Ali sve je relativno. Od tada sam imao mnogo strašnija iskustva s Tomom, kao što ćete vidjeti.

Šta razbija čaroliju

Kako ispričati priču iz dva dijela, ali napraviti da su oba filma potpuno zasebna?

- Zaista smo se držali pravila koje smo napisali za sebe za “Nemoguću misiju”, a to je da svaki film mora stajati sam. Ne možete tražiti od publike da napusti jedan film, mentalno, i pokuša se sjetiti drugog. Za nas to razbija čaroliju. Dakle, prvi dio je morao funkcionirati sasvim sam, kao kompletan film sa zadovoljavajućim završetkom. Trebalo je da se završi na takav način da, kada ne bi bilo drugog dijela, to bi bilo uredu. U isto vrijeme, to vas je moralo ostaviti da želite nastavak te avanture. I onda je drugi dio morao stajati sam od sebe, bez obzira na to da li ste vidjeli prvi ili ne. To je bilo to. To su bila pravila, da budu samostalni. Tom i ja smo u potpunosti fokusirani na impresivno iskustvo za publiku. Ne želimo da radite posao. Želimo da imate emotivnu vožnju i da o tome razmišljate nakon, a ne tokom filma.

Nesavladiva prijetnja

Recite nam nešto o Gabrijelu, negativcu iz filma. Šta ga čini tako velikim Itanovim protivnikom?

- Gabrijel je lik iz duboke Itanove prošlosti, prije nego što je Itan bio Itan Hant kojeg poznajemo. I on predstavlja nešto što je daleko najveća, nesavladiva prijetnja s kojom se Itan suočio. Ulozi su globalni koliko to mogu biti. Ali ulozi između Gabrijela i Itana su također izrazito lični. Poznaju se odavno, od zajedničkog događaja u njihovoj prošlosti koji ih je obojicu učinio onim što jesu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.