Izvršni direktor Tesle Ilon Mask jučer je predstavio robotaksi, a dvoja vrata će se otvarati nagore, neće biti volana niti pedala, što bi moglo napraviti put za rast proizvođača električnih vozila.
On je na pozornicu stigao u jednom od tih vozila, čija proizvodnja bi trebala početi 2026. godine.
Cijena kupcima bi trebala iznositi manje od 30.000 dolara.
- Ogromnu većinu vremena automobili jednostavno ne rade ništa. Ali ako su autonomni, mogli bi da se koriste pet puta više, možda i 10 puta više - rekao je na bini.
Obuzdana očekivanja
Entuzijazam oko događaja bio je najzastupljeniji po društvenim medijima, sa snimcima pozivnica i spekulacijama o tome šta bi moglo biti otkriveno, ali investitori i analitičari su naznačili i izazove sa tehnologijom i obuzdali očekivanja.
Predsjednik kompanije Stelantis Džon Elkan viđen je u publici, zajedno sa Maskovim mlađim bratom Kimbalom.
Mask planira da upravlja flotom samovozećih Tesla taksija pod nazivom Cyberkab koje putnici mogu pozivati preko aplikacije. Pojedinačni vlasnici Tesle također će moći da zarade novac na aplikaciji tako što će svoja vozila navesti kao robotaksi.
Događaj u četvrtak u studiju Varner Bros u blizini Los Anđelesa, u Kaliforniji, nosi naziv "Ja, robot" kao svojevrsni naklon naučno-fantastičnoj priči američkog pisca Isaka Asimova, ali također odražava insistiranje gospodina Maska da Teslu "treba smatrati kompanijom za AI robotiku", a ne proizvođačem automobila.
Propuštena obećanja
Mask je 2019. rekao da je "veoma uvjeren" da će kompanija imati operativne robotaksije do sljedeće godine. Nakon propuštenih obećanja, Mask je ove godine preusmjerio svoj fokus na razvoj vozila nakon što je odustao od planova za izgradnju manjeg, jeftinijeg automobila koji se smatra suštinskim za suzbijanje usporavanja potražnje za električnim automobilima.
Tesla je u riziku da objavi svoj prvi pad u isporukama ove godine jer podsticaji za kupovinu nisu uspjeli da privuku dovoljno kupaca svojoj starijoj liniji električnih vozila. Naglo smanjenje cijena koje je trebalo da nadoknadi visoke kamatne stope također je smanjilo profitne marže.
Da bi ubijedili investitore da Tesla može da održi brzi tempo rasta o kojem je izvještavao nekoliko kvartala unazad, analitičari kažu da Mask treba da pokaže prototip i pruži detaljne planove o tome kako Tesla može da pretekne rivale kao što je Alphabet Vaimo, koji upravlja robotaksi bez posade koja prevozi putnike koji plaćaju u nekoliko američkih gradova.