Tehnologija koja se koristi u automobilima, poput onih kod Forda i GM-a, kako bi osigurala da vozači prate cestu, još nije dovoljno razvijena da spriječi vožnju pod utjecajem alkohola, prema Nacionalnoj upravi za sigurnost cestovnog prometa (NHTSA).
60 dana
NHTSA sada traži pomoć u otkrivanju tehnologije koja bi se mogla ugraditi u automobile kako bi prepoznala kada vozači konzumiraju alkohol. Oni tvrde da trenutno nema dostupnih opcija na tržištu. Javnost će imati 60 dana za komentiranje nakon što se informacija objavi u Saveznom registru.
NHTSA je ocijenila 331 sistem za praćenje vozača, ali nijedan od njih trenutno dostupan ne može pouzdano prepoznati alkoholizirano stanje. Iako postoje neki u istraživanju, nisu navedena imena tih sistema, piše Bajtbox.
Agencija nije ograničena samo na praćenje vozača. Predsjednik Džo Bajden (Joe Biden) je 2021. godine zadužio NHTSA da razvije sigurnosni standard za vozila koji može utvrditi onesposobljenost vozača praćenjem pokreta očiju ili otkrivanjem visoke koncentracije alkohola u krvi.
Tehnologija na bazi dodira
NHTSA istražuje upotrebu tehnologije na bazi dodira u saradnji s Koalicijom za prometnu sigurnost (ACTS) od 2008. godine. Razvili su metode prepoznavanja opijenosti putem daha i dodira. Iako se tehnologija prepoznavanja daha smatra aktivnom, tehnologija dodira može biti smatrana pasivnom, pogotovo ako se senzor integrira u dugme za paljenje automobila.
Robert Strasburger iz ACTS-a smatra da je senzor dodira dobra opcija jer može biti pasivan, ali važno je dobiti povratne informacije od javnosti. Konačni propisi moraju biti standardizirani do novembra 2024. godine.