Austrijska javna željeznička kompanija OeBB predstavila je najnoviju generaciju noćnih vozova u Evropi u vrijeme kada ovaj sporiji, ali mnogo manje zagađujući način prijevoza počinje da se vraća u modu.
- U poređenju sa starim noćnim vagonima, koji su bili pomalo sumorni, ovo je veliki luksuz. Ludo - rekla je AFP-u 69-godišnja penzionerka Rozmari.
Novi noćni vozovi predstavljeni su u Beču povodom obilježavanja 100. godišnjice austrijske kompanije, piše Hina, prenosi 021.rs.
- Svaki kilometar vozom je kilometar za zaštitu klime i doprinos boljoj budućnosti - rekla je austrijska ministarka za životnu sredinu Leonor Gevesler za AFP.
Putnici u vozovima koji bi trebalo da počnu da saobraćaju 10. decembra na liniji Beč – Hamburg i Insbruk – Hamburg imat će više komfora, među ostalim i tuševe.
Ti vozovi koji mogu da dostignu brzine i do 230 km/h postepeno će se uvoditi u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Italiji i Nizozemskoj. U Francuskoj zeleno svjetlo tek treba da da uprava za nacionalne željeznice.
Austrijska kompanija namjerava da do 2030. godine udvostruči broj putnika u noćnim vozovima, a i mnoge druge evropske kompanije učestvuju u oživljavanju noćnih vozova koji su gotovo nestali 2010-ih.
Međutim, ta želja suočava se s cijenom potrebnog materijala za zamjenu vagona često starih i više decenija, brojnim noćnim radovima na prugama koji ometaju noćni saobraćaj i nisku isplativost ove vrste prijevoznog sredstva.