KVADRATNI OBLIK IZBAČEN

Da li ste se zapitali zašto su na avionu prozori okrugli: Evo odgovora

Tačnije objašnjenje je da su okrugle rupe u tankom okviru aviona prikladnije zbog svoje strukture

Zbog pritiska koji se raspoređuje prilikom leta. Printscreen

E. A.

26.1.2023

Prozori na avionima bili su četvrtasti sve do pedesetih godina prošlog vijeka, ali stručnjaci su ih nakon dvije tragične nesreće zamijenili okruglima.

Nekad su putnici u avionima uživali u pogledu kroz kvadratne prozore.

No, kako prenosi punkufer.hr, to se promijenilo 1953. godine kada su se dogodile dvije nesreće u kojima je smrtno stradalo 56 ljudi.

Krivac za nesreće je kvadratni oblik prozora.

Zbog četvrtastih prozora avioni su se "raspadali" u vazduhu. Četiri ugola takvih prozora nisu podnosila visoki pritisak vazduha koji se javlja na velikoj nadmorskoj visini.

Istraživanje koje prenosi punkufer.hr, pokazalo je da je 70 posto povreda u avionima uzrokovano pritiscima u uglovima prozora.

Zato su u avionima uvedeni okrugli prozori, gdje je pritisak ravnomjerno raspoređen, pa su zbog toga mnogo jači od četvrtastih.

Tačnije objašnjenje je da su okrugle rupe u tankom okviru aviona prikladnije zbog svoje strukture i manje su osjetljive na oštećenja.

Pukotine pod pritiskom mogu uzrokovati fenomen koji se naziva "eksplozivna dekompresija".

Postoji jednostavnije objašnjenje za činjenicu da su prozori na nekim ravninama ovalni: prostorna ograničenja. Ako okrugli prozor "razvučemo" u ovalni, površina prozora je naravno veća, što olakšava promatranje idiličnih krajolika – ako, naravno, dobijete mjesto uz prozor.

Vezane vijesti
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.