Svojim izdanjima na prvoj večeri festivala Sanremo poduzetnica i modna influencerica Kijara (Chiara) odlučila je poslati snažnu poruku protiv mržnje, nasilja i seksizma. O kreacijama koje su nastale u saradnji s modnom kućom ''Dior'' danas priča cijeli svijet.
Pjevačica je svaku od četiri haljine u kojima se pojavila na pozornici objavila i na svom profilu na Instagramu, uz objašnjenje poruka koje su njima htjeli poslati.
Prvo izdanje: Haljina Manifesto
Kako je u objavi na Instagramu objasnila sama Kijara, kada su počeli razmišljati o haljinama za Sanremo, odmah su znali da ne žele samo odjeću koja je ekscentrična ili pretenciozno lijepa. Osjetili su potrebu da na najpopularnijoj italijanskoj pozornici preko odjeće pošalju snažnu poruku.
Ono što raskošnu crnu haljinu imena Manifesto čini posebnom jest natpis "Pensati libera", odnosno "Misli slobodno", na bijelom plaštu koji ju okružuje. Jednostavne, ali snažne riječi dolaze iz djela umjetnice Klare Fontaine (Claira), a napisane su s ciljem da inspiriraju sve žene da se osjećaju slobodnima izaći iz uloge koju im je nametnulo društvo.
Drugo izdanje: Gola, besramna haljina
Ovom haljinom htjela je skrenuti pažnju na prava žena, na njihova tijela i na to kako se o tome kako žene raspolažu svojim tijelom još diskutira. Haljina simulira golo Kijarino tijelo, izrađena je od tila boje kože i, kažu kreatori, oslobođena je sramote koja se oduvijek nameće ženama, počevši od Eve, prve žene u historiji koja je osjetila sram.
Ta haljina očekivano je izazvala najviše reakcija javnosti, a o njoj se na Instagramu oglasila i kreativna direktorica Diora Marija Gracija Kjuri (Maria Grazia Chiuri).
Napisala je kako se radi o kreaciji koja odaje počast ženskom tijelu u vrijeme kada su ženama u nekim zemljama ugrožena reproduktivna prava, oduzeta sloboda studiranja i rada, a pravo na miran život gazi rat.
Na njenom profilu nižu se pohvale za ovo izdanje.
"Ti si umjetničko djelo. Hvala ti za sve što donosiš na pozornicu, za sve nas žene”, samo je jedan od komentara.
Treće izdanje: Haljina protiv mržnje
Ova haljina na pozornicu je donijela neke od kritika upućenih Kijari putem društvenih mreža. Poruke pune mržnje izvezene su crnim biserima na bijelom platnu, a radi se o uvredama koje joj ljudi svakodnevno pišu ispod objava na Instagramu.
Crna slova na bijeloj podlozi simboliziraju stranice knjige koja pripovijeda priču o gađenju protiv kojeg se borimo svaki dan. Donošenjem ovih poruka na Sanremo tvorci su htjeli podsjetiti žene da ne dopuste mrziteljima da utječu na njih jer su bitna samo mišljenja onih koje volimo.
Četvrto izdanje: Kavez haljina
Ideja koja stoji iza ove haljine je oslobađanje novih generacija od rodnih stereotipa. Haljina je sastavljena od kombinezona zarobljenog u suknji od tila. Predstavlja nadu u razbijanje konvencija koje je nametnuo patrijarhat.
Do ideja za sve haljine zajedničkim radom došli su sama Kijara i njen saradnik Fabio Maria Damaro, a iza svake po mjeri rađene haljine stoji modna kuća ''Dior'' i kreativna direktorica kuće Marija Gracija Kjuri.