Tržište polovnih torbica velikih luksuznih brendova već godinama cvate, ali se sada priča mijenja, usred novih ekonomskih turbulencija širom svijeta. Ljudi su u strahu od otpuštanja, cijene rastu, pa ni taj luksuz se ne čini tako bitnim. Inače skupe vintage stvari su dobra investicija, no sada očito nije dobro vrijeme za prodaju, neće postići tako dobru cijenu.
S druge strane, pad cijene je dobra prilika za kupce.
- Ovaj trend počeli smo primjećivati prije nekoliko mjeseci, tokom jeseni prošle godine. Naime, potražnja za skupim luksuznim modnim markama je pala, što znači da istovremeno padaju cijene kreacija luksuznih brendova "Chanel", "Hermes", "Gucci" i "Louis Vuitton" - komentirala je Saša Skoda (Sasha) koja radi za utjecajni online vintage shop, "The RealReal".
No potražnja za polobnom robom i dalje je velika, očekuje se da će tržište preprodaje dosegnuti 80 milijardi eura do 2026., što je gotovo udvostručenje u odnosu na 37 milijarde eura u prošloj godini.
Ipak, kupci sada žele bolju vrijednost za svoj novac, žele ulagati pametnije i smislenije.
Prema RealReal-ovom godišnjem izvještaju o prodanim luksuznim artiklima za 2023., koje je objavljeno u četvrtak, preprodajne cijene torbica pale su 20 posto za "Louis Vuitton", 17 posto za "Gucci", 10 posto za "Hermès" i 9 posto za "Chanel" u posljednjih 90 dana.
Kako prihvataju niže cijene, preprodavači postaju manje izbirljivi u pogledu stanja artikla koje kupuju. Naime, roba koja je u dobrom stanju za trećinu je jeftinija od one koja je u odličnom stanju. Ona u dobrom stanju može imati tragove nošenja, ogrebotine i slično.
Skoda je naglasila i da mlađi kupci više traže moderne brendove kao što su "Miu Miu", "Bottega Veneta" i "Telfar", ne zanimaju ih toliko klasični "Chanel" i slični. Popularni među svim kupcima su biseri jer su bezvremenski, nose ih sve generacije, a tražena je i voluminozna, komotna odjeća svih brendova.
Najveća je potražnja za odjećom i stvarima iz devedesetih te onoj s početka milenija.
- Mladi smatraju da u brendiranoj, danas modernoj robi izgledaju poput hodajućih reklama i zato kupuju vintage odjeću, vide način da u tome budu drugačiji, kreativni i održivi - zaključuje Skoda, piše CNN.