NAKON DOLASKA MASKA

Korisnici Twittera prelaze na Mastodon, ovo je razlog

Mastodon također ne nudi prilagođeno iskustvo kao Twitter u pogledu načina na koji gledate objave - općenito vidite što vaši sljedbenici govore, onako kako oni to iznose

Mastodon ima više od 655.000 korisnika. AP / ILUSTRACIJA

A. O.

7.11.2022

Ilon Mask (Elon Musk) nedavno je postao šef Twittera, a nakon što se to dogodilo, pojedini korisnici su potražili alternativne platforme. 

Jedan od najvećih dobitnika bio je Mastodon. Ova društvena mreža kaže da sada ima više od 655.000 korisnika, a više od 230.000 korisnika pridružilo se prošle sedmice, piše BBC.

Mastodon izgleda kao Twitter - korisnici pišu postove nazvane "toots", na koje se može odgovoriti, označiti da im se sviđa i poslati dalje te mogu pratiti jedni druge. Međutim, Mastodon radi na drugačiji način.


Novi korisnici

Ipak, to je jedan od razloga zbog kojeg privlači nove korisnike, ali je izazvao zabunu kod novih korisnika. Ta platforma je stara šest godina. 

Njena trenutna aktivnost je bez presedana i muči se pod teretom novih članova. Kada se prijavite, prva stvar koju morate učiniti je odabrati poslužitelj. Ima ih puno, tematski su posloženi - mnogi prema zemlji, gradu ili interesu - poput Velike Britanije, društvenih mreža, tehnologije, igara i tako dalje.

Nije pretjerano važno na kojem se poslužitelju nalazite jer ćete ionako moći pratiti korisnike na svim ostalima, ali otvara vam početnu zajednicu koja će vjerojatnije objavljivati i stvari koje vas zanimaju. Neki od popularnih poslužitelja trenutačno rade vrlo sporo zbog velike potražnje.

Rajn Vajld (Ryan Wild), koji vodi poslužitelj MastodonApp.UK putem svoje tvrtke Superior Networks, kaže da je imao više od 6000 novih članova u 24 sata i da je morao zaustaviti registraciju.

- Htio sam vidjeti o čemu se radi. Zaustavio sam poslužitelj u petak navečer u 22 sata, a sljedećeg sam se jutra probudio uz 1000 novih ljudi za koje nisam znao da će doći - rekao je Vajld za BBC.

Poslužitelj koji odaberete postaje dio vašeg korisničkog imena. BBC-jeva novinarka je upotrijebila svoju trenutnu skraćenicu na Twitteru "zsk" i odabrala britanski poslužitelj, čime je njeno korisničko ime postalo @zsk@mastodonapp.uk.


Puna adresa

Ako ste na istom poslužitelju, možete pretraživati samo pomoću imena osobe, ali ako je ta osoba na drugom poslužitelju, trebat će vam puna adresa. Za razliku od Twittera, Mastodon neće predlagati druge korisnike koji bi vas mogli zanimati. Također možete pretraživati hešteg (hashtagove).

Mastodon nije jedna jedinstvena platforma i nije u vlasništvu jedne osobe ili firme. Svi ovi različiti poslužitelji međusobno se povezuju i tvore zajedničku mrežu, ali su u vlasništvu različitih ljudi i organizacija.

To se zove decentralizirani pristup, a ljubitelji decentraliziranih platformi ih vole upravo iz tog razloga - ne mogu se upravljati po želji jednog entiteta, jedne osobe, kupiti ili prodati.

Međutim, loša strana ovoga je da ste umjesto toga prepušteni hiru osobe ili organizacije koja vodi vaš poslužitelj - ako ga odluče napustiti, gubite svoj račun. Mastodon traži od vlasnika poslužitelja da svoje korisnike obavijeste tri mjeseca prije nego što ga odluče zatvoriti.

Usput, osnivač Twittera Džek Dorsej (Jack Dorsey) radi na novoj mreži koja se zove BlueSky i rekao je da želi da i ona bude decentralizirana.


Bez povezivanja

Ovo je pravi vrući krompit. Trenutno svi poslužitelji imaju vlastita pravila moderiranja, a neki ih nemaju uopće. Neki poslužitelji odlučuju se ne povezivati s drugima koji su puni botova ili se čini da imaju veliku količinu sadržaja koji izaziva mržnju - to znači da neće biti vidljivi na poslužiteljima na kojima su blokirani. Objave se također mogu prijaviti vlasnicima poslužitelja.

Ako se radi o govoru mržnje ili nezakonitom sadržaju, ti ga vlasnici mogu obrisati, ali to ga ne mora nužno obrisati posvuda. To će biti veliki problem ako ova platforma nastavi rasti.

Već postoje izvještaji o ljudima koji su bili meta sadržaja mržnje, a BBC je vidio primjere homofobnog zlostavljanja.

Ne. Nema oglasa, iako vas ništa ne sprječava da napišete post koji promovira vašu tvrtku ili proizvod. Mastodon također ne nudi prilagođeno iskustvo kao Twitter u pogledu načina na koji gledate objave - općenito vidite što vaši sljedbenici govore, onako kako oni to iznose.

Ovisi na kojem se poslužitelju nalazite, neki traže donacije jer nemaju drugih prihoda, ali uglavnom je besplatno.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.