Vjerovatno oni koji su to navikli ni zimi ne odustaju od posjeta autopraonicama. Treba imati na umu da to nije uvijek dobra ideja. Postoje različita mišljenja o pravilnoj njezi automobila u zimskim uvjetima, a Njemački autoklub (ADAC) je donio principe koji će pomoći da se izbjegnu negativni utjecaji na automobil.
Vozilo se može prati zimi, onoliko često kao u ljetnim mjesecima. Nesporna je činjenica da se čist automobil bolje vidi od prljavog, posebno u lošim vremenskim uvjetima. Međutim, uvođenjem dnevnih LED svjetala, ova prednost čistog automobila je polako izblijedjela.
Ako temperatura padne ispod -10 stepeni Celzijevih, onda nije dobro ići u autopraonicu. Lak automobila je poput kože čovjeka, osjetljiv na ekstremne fluktuacije temperature. Takav toplotni udar, također, oštećuje gumene i plastične komponente automobila. Temperatura vode u autopraonicama se kreće od 10 do 30 stepeni. Ako takva voda udari u automobil koji se do prije samo nekoliko sekundi kretao na ekstremno hladnom vremenu, to sigurno neće imati pozitivan utjecaj na automobil. Oštećeni ili naknadno ofarbani dijelovi bit će posebno osjetljivi na termički udar.
Zatvoriti dobro prozore i otvore na krovu, provjeriti poklopac rezervoara za gorivo, isključiti brisače vjetrobranskog stakla, posebnu pažnju obratiti ako ima senzor za kišu, preklopiti vanjske retrovizore i odvrnuti krovnu antenu. Zimi postoji i jedan specifičan uvjet. Ne zaboravite da uklonite sve tragove snijega i leda s karoserije. Dijelovi leda na automobilu, nakon djelovanja četki za pranje, djeluju kao brusni papir.
Izbor pretpranja koje uklanja najgrublju prljavštinu s površine karoserije posebno je korisno zimi. U suprotnom riskirate ogrebotine. Prednost pretpranja je i činjenica da se tokom zime tako ublažava temperaturna razlika između vanjskog okruženja i boje. Za savremene automobile nisu potrebni programi poput nanošenja vrućeg voska ili pranja oslanjanja, dok za starije automobile može biti korisno.
Test ADAC-a za pranje automobila je pokazao da prednost ima manuelno pranje automobila. Ne zbog četki, jer su one napravljene od nježnog polietilena. Nije ni zbog sredstava za čišćenje, jer su također slični. Glavna razlika leži u ručnom pretpranju vodom pod visokim pritiskom, koje uklanja prljavštinu čak i tamo gdje četke iz portala ne mogu prići. Zimi je ova prednost manuelnog pranja još izraženija.