Bez obzira koliko godina imate, "Disneyland" je jedno od mjesta gdje možete doživjeti pravu čaroliju. Još je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih tematskih parkova u svijetu, ali jeste li znali kako je nastao?
U kalifornijskom gradu Anahajmu 17. jula 1955. godine otvoren je jedini tematski park koji je projektiran i izgrađen pod direktim nadzorom svog osnivača, velikog Volta Diznija (Wolt Disney).
Njegova ideja je bila jednostavna, da napravi mjesto gdje mogu uživati i odrasli i djeca. Ipak, snu je trebalo mnogo godina da postane stvarnost.
Kako bi uvjerio investitore u kvalitet svog projekta, Dizni je odlučio da svoje ideje mora vizuelno predstaviti na što bolji način. Zbog toga zapošljava Herberta Rajmana (Herbert Ryman), jednog od najboljih likovnih umjetnika tog vremena, koji je zajedno sa Diznijem, čitavu sedmicu pred sastanak sa investitorima, danonoćno radio na velikoj mapi koja bi u poptunosti prikazala tematski park. Rajman je isprva bio skeptičan zbog mišljenja da je za crtanje takve mape ponuđen period isuvuše kratak. Ipak, na Diznijev nagovor Rajman je odlučio da mu pomogne.
Nakon što je pobrala simpatije i pristanke investitora prisutnih na sastanku u Njujorku, ova mapa 1954. postaje i prva slika “Disneyland” prikazana široj javnosti. Ona je, također, služila i kao glavni promotivni materijal “Disneylanda”, sve do otvaranja prvog tematskog parka u Anahejmu u Kaliforniji 1955. godine.
Ideju o izgradnji Dizni je dobio 40-ih godina prošlog stoljeća kada je s kćerkama Dijanom (Dian) i Šeron (Sharon) posjećivao različite zabavne parkove. Relativno brzo je napravio “Miki Maus park“, u kome je jedina atrakcija bila kratka vožnja brodićem.
Ipak, septembra 1953. Dizni odučuje napraviti prvi tematski park po imenu “Disneyland”, ali ubrzo shvata da nema dovoljno sredstava za ovaj poduhvat.
“Disneyland” je tokom svog postojanja imao probleme sa helikopterima koji su se čak dva puta srušili kao i sa prisustvom velike količine glodara u parkovima. Vožnje helikopterom su ukinute dok je problem sa glodarima riješen uvođenjem 200 mačaka koje su tokom noći lutale tematskim parkom.
Svi izazovi koji su pratili otvaranje i postojanje nisu spriječili njegovu ekspanziju na druge kontinente.
“Disneyland” je postao i ostao svjetska atrakcija koja “upošljava” neke od najpoznatijih crtanih likova kao i jedan od najposjećenijih tematskih parkova. Podatak koji ide u prilog tome je činjenica da je do sada prodato 84 miliona Miki Maus ušiju.