Honolulu je postao prvi američki grad koji kažnjava tzv. telefonske zombije, odnosno one koji gledaju u telefon dok prelaze ulicu.
Vlasti u ovom havajskom gradu su usvojile prilično striktan zakon, prema kojem čak i brzinski pogled na telefon dok prelazite ulicu nosi kaznu od 15 do 35 dolara. Oni koji budu uhvaćeni drugi put bit će kažnjeni sa 99 dolara, što je kazna za ponovljeni prekršaj.
- Iz vrlo očiglednih razloga, vaše oči ne gledaju tamo gdje treba da gledaju. To predstavlja ogroman rizik, jer su i pješaci učesnici u saobraćaju. Dovoljno je da samo sekund spustite pogled na telefon i to može biti kobno za vas - kaže Džejms Šajer iz Policijske stanice u Honoluluu.
Pješaci će, uprkos novom zakonu, i dalje moći da razgovaraju dok prelaze ulicu. Jedini izuzetak gledanja u displej telefona bit će u slučaju poziva hitne pomoći.
Inače, ovaj zakon, poznat kao "Dezorijentisano hodanje", usvojen je u julu, ali su bila neophodna tri mjeseca da se počne s njegovom primjenom.
Naime, ova tri mjeseca su iskorištena za edukaciju pješaka kako bi ih upoznali sa svim odredbama novog zakona. Inače, gradonačelnik Kirk Kaldvel izjavio je da su se odlučili za ovaj zakon nakon povećanog broja saobraćajnih udesa koje su izazvali upravo pješaci koji rastrojeno prelaze ulicu. Zapravo, broj pješaka koji su udareni na prelazima je veći nego u bilo kojem drugom američkom gradu, a među povrijeđenima je i veliki broj starijih osoba.
Najnoviji zakon, koji neki još zovu i "zombi zakon", je nešto što bi moglo biti uvedeno i u druge američke gradove, jer očigedno postoji potreba za njim.
Početkom godine, sličan zakon je trebalo da bude uveden i u Kanadi. Naime, Gradsko vijeće Toronta zatražilo je izmjenu postojećeg zakona o saobraćaju, zahtijevajući kazne za dezorijentisane pješake, koji su napamet prelazili ulicu.
Umjesto toga, vlasti provincije u kojoj se nalazi Toronto odbile su ovaj prijedlog, navodeći da se treba ići u edukaciju pješaka, a ne kažnjavanje.
Ovo mišljenje dijeli i Klint Stibe, saobraćajni policajac iz Toronta, koji kaže da ne treba uvoditi "novi zakon za zdrav razum".
- Umjesto da uvodimo nove zakone, moramo natjerati pješake da koriste zdrav razum i preuzmu odgovornost za svoju sigurnost - kaže Stibe.