Stanje u turizmu u Srednjobosanskom kantonu posljednjih godina sve je bolje. Osim što lokalne zajednice čine ogromne napore, veliku zaslugu za razvoj ove unosne privredne grane ima i Turistička zajednica SBK, na čijem je čelu Miroslav Matošević.
- Nakon četiri godine nema općine koja svoj strateški plan ne bazira na turizmu. Svi su spoznali utjecaje turizma, a mi smo im prezentirali koji su to efekti. Mi smo zabilježili za 16 do 30 posto prihoda više u kratkom vremenu - ističe Matošević.
Planinski centri imaju mogućnost da se baziraju cjelogodišnjim aktivnostima.
- Najveći problem predstavljaju neophodna ulaganja u infrastrukturu u planinskim centrima kao što su Raduša, Busovačka planina, Vranica i Ranče. Vrlo je loša putna komunikacija, obično se radi o planinskom i makadamskom putu - kaže Matošević.
Niz aktivnosti planiran je radi unapređivanja zimske turističke ponude na Vlašiću, kao i na ostalim planinama.
- Naša očekivanja iz godine u godinu sve su bolja, jer zimska sezona raste uzlaznom putanjom. Pored Vlašića svoja mjesta na zimskoj turističkoj karti našlo je i šest skijaških centara koji su nedavno napravili jedno udruženje koje djeluje jedinstveno na prostoru srednje Bosne - ističe Matošević.
Na sarajevskom sajmu turizma Jajce se istaklo kao model kako bi općine trebale upravljati prirodnim i kulturnim znamenitostima.
- Smatram da je Jajce prostor koji ima najbolju kombinaciju kulturnih i prirodnih resursa. Jedno je od najatraktivnijih turističkih destinacija u našoj zemlji. Malo koji grad ima 30 nacionalnih spomenika, vodopad u centru i prirodne ljepote Plivskih jezera - rekao je Matošević.
Veliki potencijal i šansu vidi i u razvoju vjerskog turizma, a nedavno su aplicirali na EU4Business s projektom izrade biciklističke staze Lašva - Jajce.