Zaštitite vodomjere i cijevi kako ne bi došlo do smrzavanja vode ili oštećenja vodomjera
S obzirom na niske temperature sarajevsko preduzeće Vodovod i kanalizacija podsjeća potrošače da zaštitite svoje vodomjere i vodovodne instalacije.
Pucanje stakla
Naime, niske temperature i slabo zaštićena vodomjerna mjesta, šahtovi u kojima se nalaze vodomjeri mogu prouzrokovati pucanja stakla na vodomjeru, a nerijetko i do oštećenja kompletnog vodomjera.
Bez vode tokom zimskih mjeseci korisnici mogu ostati usljed smrzavanja vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija iza glavnog vodomjera.
Za njihovo održavanje zaduženi su potrošači, te savjetujemo da provjere da li su i u kojoj mjeri zaštićeni vodomjeri i vodovodne instalacije.
Stare deke
Neophodno je da se blagovremeno izvrši zaštita vodomjernih mjesta i instalacija od mraza, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo-izolacijskim materijalom (stiropor, staklena vuna i slično). Eventualni nedostatak navedenog izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama.
Sve vodovodne cijevi koje se nalaze na otvorenom neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. Voda se po pravilu ledi u plitkim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i u negrijanim dijelovima zgrada.
Iako ovaj poduhvat traži ili vrijeme ili novac, trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi nakon što se voda zaledi.
Provjeriti stanje u oknu
Potrošačima koji primijete da su ostali bez vode savjetujemo da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, da pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena.
Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena.
Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije.
Upozoravamo građane i upravitelje zgrada da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite koje će evidentno utjecati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem novca za popravke instalacija i vodomjera.
Centar za potrošačeZaštitite vodomjere i cijevi kako ne bi došlo do smrzavanja vode ili oštećenja vodomjera
S obzirom na niske temperature sarajevsko preduzeće Vodovod i kanalizacija podsjeća potrošače da zaštitite svoje vodomjere i vodovodne instalacije.
Oštećenje vodomjera
Naime, niske temperature i slabo zaštićena vodomjerna mjesta, šahtovi u kojima se nalaze vodomjeri mogu prouzrokovati pucanja stakla na vodomjeru, a nerijetko i do oštećenja kompletnog vodomjera.
Bez vode tokom zimskih mjeseci korisnici mogu ostati usljed smrzavanja vode u dijelovima internih vodovodnih instalacija iza glavnog vodomjera.
Za njihovo održavanje zaduženi su potrošači, te savjetujemo da provjere da li su i u kojoj mjeri zaštićeni vodomjeri i vodovodne instalacije.
Neophodno je da se blagovremeno izvrši zaštita vodomjernih mjesta i instalacija od mraza, tako što će se vodomjer i otkrivene cijevi obložiti odgovarajućim termo-izolacijskim materijalom (stiropor, staklena vuna i slično). Eventualni nedostatak navedenog izolacionog materijala može se nadomjestiti starim dekama.
Voda ledi
Sve vodovodne cijevi koje se nalaze na otvorenom neophodno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene vodovodne instalacije. Voda se po pravilu ledi u plitkim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i u negrijanim dijelovima zgrada.
Iako ovaj poduhvat traži ili vrijeme ili novac, trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi nakon što se voda zaledi.
Potrošačima koji primijete da su ostali bez vode savjetujemo da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, da pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena.
Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena.
Centar za potrošače
Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije.
Upozoravamo građane i upravitelje zgrada da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite koje će evidentno utjecati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem novca za popravke instalacija i vodomjera.
Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima iza glavnog vodomjera potrebno je da se obrate stručnim osobama, vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima.
Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu KJKP "Vodovod i kanalizacija", ulica Jaroslava Černija br. 8 u Centar za potrošače.
Ukoliko korisnici nisu u mogućnosti sami riješiti problem odmrzavanja vode u cijevima iza glavnog vodomjera potrebno je da se obrate stručnim osobama, vodoinstaleterskim firmama ili upraviteljima.
Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti direktno na adresu KJKP "Vodovod i kanalizacija", ulica Jaroslava Černija br. 8 u Centar za potrošače.