Ekipa "Avaza" obišla je gradilište na Šipu, kao i radove na izgradnji tunela Kobilja glava te, za razliku od drugih gradilišta na trasi kapitalnog projekta izgradnje Prve transverzale, ovdje su mašine, doduše u malom broju, u pogonu.
Tunel Kobilja glava predstavlja početak ostvarivanja ideje uspostavljanja efikasne veze između Sarajeva i Vogošće posredstvom moderne saobraćajnice s dvije odvojene vozne trake, a iniciran je za vrijeme mandata premijera KS Marija Nenadića (SBB).
Prema riječima nadležnih, realizacijom ovog projekta, osim osnovnog cilja, steći će se uvjeti za značajnije poboljšanje saobraćajnih tokova i otklanjanje prisutnih problema na postojećim prigradskim saobraćajnim vezama na području južnog prilaza Sarajevu, posebno u periodu turističke sezone.
Satko Filipović iz Direkcije za puteve KS za „Avaz“ je kazao da je do sada završen veliki dio posla na lokalitetu Šip, a dužina dionice iznosi 1.240 metara.
- Radovi su započeti krajem 2018. godine, a zbog divlje deponije koja se nalazila na trasi saobraćajnice, kao i pandemije koronavirusa, znatno su produženi planirani rokovi za izgradnju ove saobraćajnice. Dodatni problem prouzrokovao je i rat u Ukrajini, koji je značajno utjecao na rast cijena kako osnovnih građevinskih materijala tako i cijene rada. Ovome u prilog ide i odliv radne snage i kvalificiranih radnika neophodnih za izvođenje radova u građevinarstvu. Na taj način nastao je veliki problem na aktivnim ugovorima koje imamo potpisane s izvođačima radova te, shodno tome, određene stavke iz spomenutih ugovora ne mogu biti realizirane - kazao je Filipović.
Trenutno se izvode radovi na ulaznom dijelu tunela Kobilja glava, a radovi će biti usklađeni s vremenskim prilikama, dodao je Filipović.
U toku su radovi na predusjeku ulaznog portala tunela.
- Problem se pojavio i prilikom rješavanja imovinskopravnih pitanja, međutim, i to je otklonjeno. Kada su u pitanju radovi u zimskom periodu, oni će se, naravno, odvijati ovisno o vremenskim uvjetima. Naravno, riječ je o nepovoljnom periodu za gradnju, tako da će i sami radovi morati biti usklađeni, tj. odvijat će se u manjem obimu. U ulici Halida Kajtaza, za koju je izdato odobrenje za građenje, s radovima se počelo u oktobru 2020. godine, međutim, zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa još u maju 2021. radovi su obustavljeni. Kada budu riješeni imovinskopravni odnosi, steći će se uvjeti za nastavak radova na ovoj dionici - rekao je Filipović.
Tunel Kobilja glava trebao bi, prema projektu, biti dug između 650 i 700 metara. Za ovaj dio osigurana su kreditna sredstva kod Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 27 miliona eura.
Tunel koji će biti izgrađen kao nastavak na dionicu Prve transverzale sastojat će se od dvije cijevi, a u njemu će biti ugrađena najsavremenija oprema.