Ne tako davno na ulicama bh. prijestonice održavale su se ilegalne utrke vozila. Divljanje vozača, pogotovo u kasnim noćnim satima, imalo je za epilog više teških saobraćajnih nesreća u kojima su ljudi ginuli ili bili osakaćeni.
U to vrijeme sve oči građana bile su uprte u Jedinicu za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo. Danonoćnim patroliranjem, uz bezbroj izvedenih akcija pojačane kontrole vozila, ali i zahvaljujući nekim novinama koje su nekada bile naučna fantastika za naš grad, sve gore navedeno svedeno je na minimum.
Pojavili su se prvo fiksni radari na najkritičnijim raskrsnicama, a potom i policijski presretači, koji su zadali konačan udarac trkačima. Čuveni civilni Golfovi 5 odradili su ogroman posao u svemu gore navedenom. Iako i danas krstare ulicama Sarajeva, došlo je vrijeme za njihovog nasljednika - T-Roca.
S ovim, slobodno možemo reći, čudom od vozila susrela se i ekipa „Avaza“, koja je proteklog vikenda bila u smjeni s pripadnicima Jedinice za saobraćaj MUP-a KS.
Naši domaćini ponosno nam govore da samo oprema u vozilu košta oko 100.000 KM. Drugim riječima, dvostruko više od cijene samog vozila. Radi se o sistemu “Ekin patrol G2”, koji koriste, recimo, policajci u Njemačkoj, Švedskoj ili bogatom Dubaiju.
Sistem bilježi apsolutno sve, od registarskih oznaka, do brzine vozila. Najveća prednost u cijeloj priči je to što policajci više ne moraju „ganjati“ bahate vozače. Dovoljno je da se parkiraju na neko proširenje, a devet kamera, koje se nalaze u sklopu svjetlosne signalizacije na krovu vozilu, bilježe sve i neumorno rade kao na traci. Nemoguće ga je „prevariti“. Tako je svejedno da li se vozilom krećete desnom, srednjom ili lijevom trakom, a nisu pošteđena ni vozila iz suprotnog smjera.
- Recimo, na autoputu za sat otprilike sistem zabilježi i do 40 prekoračenja brzine - pričaju naši domaćini.
Jedinica za saobraćaj trenutno ima dva ovako opremljena T-Roca i slobodno se može reći da su se odavno isplatili, a na duže vrijeme i da ne govorimo. Tako je 24 sata makar jedno vozilo na točkovima u Kantonu Sarajevo.
- Isprva smo vozilo testirali. I danas, kada sve funkcionira, trudimo se i da preventivno djelujemo, a ne samo represivno. Kružimo gradom, vozači kada nas ugledaju, poštuju sve saobraćajne propise. Zaista je situacija u gradu, po pitanju saobraćaja, i više nego zadovoljavajuća - govore nam policajci.
Naši domaćini ubrzo uočavaju Golf koji se kretao 20 kilometara brže od dozvoljene brzine. Pale se rotacije, na zadnjem vjetrobranskom staklu pojavljuje se digitalna tabla - “stop, policija, slijedi me”. Identične riječi, samo na engleskom jeziku, kako kažu, zbog stranaca, pojavljuju se neprekidno. Prizor koji ne voli nijedan vozač. Vozač zaustavlja vozilo. Imao je sreće, jedan više kilometar da je napravio, ostao bi i bez vozačke dozvole. Ovako - piše se prekršajni nalog.
- Kriv sam, nema priče - priznaje vozač Golfa.
Policajci nam kažu da je radar na autoputu A1 znao izmjeriti nevjerovatne brzine. Najviša, prema njihovom sjećanju, bila je čak 200 kilometara na sat. Kada je riječ o gradskoj sredini, bilo je neodgovornih vozača koji su se kretali brzinom i do 120 kilometara na sat.