SRBIJANSKI ANALITIČAR

Žarko Korać: Slika Ratka Mladića je življa od njega samog

Pokušajte da se sjetite kada je neki visoki predstavnik naše sadašnje vlasti rekao da je Ratko Mladić zločinac koji je zasluženo osuđen na doživotni zatvor, kaže Korać

Žarko Korać pisao o muralu Ratku Mladiću. avaz

Žarko Korać

13.11.2021

Srbijanski univerzitetski profesor i politički analitičar Žarko Korać pisao je za portal Danas.rs te se osvrnuo za mural ratnom zločincu Ratku Mladiću u centru Beograda kojeg su branili pripadnici MUP-a Srbije. Njegov tekst prenosimo u cjelosti.




Simbol svega u šta vjeruje vlast

- Kaže jedna suhoparna odrednica „Mural (od španske reči mural) je slika urađena na zidu, plafonu – tavanici ili nekoj drugoj velikoj permanentnoj zidanoj površini. Ali ta definicija ne obuhvata posljednje događaje u Srbiji, mural je u međuvremenu postao i posebno svijeta slika takozvanih srpskih junaka iz prošlih ratova, koje brani uniformisana i neuniformisana policija od dušmana koji bi da je uklone.

Ona je mnogo više od zidne slike, više od ikonostasa ili prizora svetaca, ona je simbol svega u šta vjeruje naša vlast.

Slika Ratka Mladića je življa od njega samoga, ona je simbol takozvane borbe za slobodu i poruka da Haški sud i njegove presude ne znače ništa današnjoj Srbiji, da ona tako slavi svoje heroje, za koje daleko najveći dio civilizovanog svijeta smatra da su ratni zločinci zbog kojih je Vijeće sigurnosti UN-a čak formirao poseban sud da ne bi prošli nekažnjeno.

Pokušajte da se sjetite kada je neki visoki predstavnik naše sadašnje vlasti rekao da je Ratko Mladić zločinac koji je zasluženo osuđen na doživotni zatvor.

Zašto bi bilo onda čudno da se tako grčevito brani mural njemu posvećen sa smiješnim izgovorom da se ne brani mural „već red i mir"!?

Etnički čista država koja počiva na masovnim zločinima

Tako je Ratko Mladić na putu da zamijeni Svetog Đorđa kao simbol borbe protiv nemani, masovni zločini koje su činile njegove jedinice su sitnica prema svetom cilju, za koji čak ni organizatori zločina ne znaju tačno kakav je.

Ili zaista vjeruju da je pravedan cilj etnički čista država koja počiva na masovnim zločinima.

Umjesto da gradska vlast, koja misli da nas je Beogradom na vodi i metroom već odvela sva presrećna u dvadeset i drugi vijek, sama prekreći murale posvećene osuđenim ratnim zločincima, ona se pravi da ih ne vidi jer svakoga dana tabloidi, koje u potpunosti kontrolira režim, prikazuju te zločince kao biblijske pravednike.

Sin Ratka Mladića nas takoreći svakodnevno obavještava o njegovom zdravlju, o pobijenim ljudima u Srebrenici se ne govori, nekako to nikada nije tema kada govorimo o njemu.

Naravno, o svemu ovome pisaće i izvještavati mediji u regionu.

A kada oni to rade, izvještavat će se i u svijetu. I onda će Srbija da se čudi što se sve više sumnja u njenu demokratizaciju i političku budućnost.

Cijena režimske odbrane murala

Možda će ministar unutrašnjih poslova Vulin, kada se sve ovo završi, da ode kod tetke u Kanadu, ne znam. Većina građana Srbije neće nigdje otići. I onda će svima nama biti isporučena cijena režimske odbrane ovog murala.

Kada je prije nekoliko godina napravljen mural sa slikom Zorana Đinđića na zidu koji gleda na Filozofski fakultet, iste noći je poliven bojom da se njegov lik ne vidi.

Nekoliko puta je to popravljano, čak je staklo ispred njega stavljeno da se to ne bi više događalo. Uzalud. Uvijek bi bio uništen.

Naravno, nije bilo narodne milicije da ga čuva. Za razliku od murala sa slikom Ratka Mladića. I ta dva murala označavaju današnju Srbiju. I dvije ličnosti koje simbolizuju njene dvije krajnosti. Jednu, koju niko ne čuva od vandalizma i drugu koja se brižljivo štiti da je niko ne izbriše.

Današnji režim je napravio svoj politički izbor.

Pitanje za građane Srbije je šta je njihov izbor. I to je suštinsko pitanje za svakoga. Mural je samo zidna slika, ali ono sto simbolizuju ova dva čovjeka je centralno pitanje za Srbiju. Od njenog odgovora zavisi naša budućnost kao društva - zaključio je Korać.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.