REGION

Izborna šutnja u Hrvatskoj: DIP objavio pravila koja važe do zatvaranja birališta

Pravo glasa ima 3.855.000 građana koji će moći glasati za jednog od 11 kandidata

Državno izborno povjerenstvu Hrvatske. Foto: Borna Filić/PIXSELL

Sl. M. / Avaz.ba

21.12.2019

Subota i nedjelja dani su izborne šutnje uoči nedjeljnih predsjedničkih izbora u Hrvatskoj na kojima će tri miliona i 855 hiljada birača odlučivati ko će od 11 kandidata narednih pet godina biti na čelu države.

- Zabranjena je svaka izborna promocija, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog saopćavanja, izjava i intervjua kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu od 00 sati 21. decembra 2019. do 19 sati 22. decembra 2019., a u kojem vremenu traje izborna šutnja - saopćeno je iz Državnog izbornog povjerenstva Hrvatske (DIP).

DIP poziva kandidate za predsjednika Republike Hrvatske, predlagatelje kandidata te druge fizičke i pravne osobe da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od:

- iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata

- objavljivanja promotivnih poruka i fotografija u medijima

- postavljanja novih promotivnih plakata ili letaka

- pozivanja na glasanje za pojedine kandidate

- upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektronske pošte biračima

- postavljanja novih promotivnih sadržaja poput statusa, video klipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Twitter i ostale, a koji se direktno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža

- kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promociju.

Državno izborno povjerenstvo Hrvatske uputilo je i poziv medijima i novinarima se u vremenu izborne šutnje suzdrže od objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela kandidata bez obzira radi li se o temi koja je direktno vezana uz izbornu promociju ili o bilo kojoj drugoj temi te da uklone iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promociju, kao što su reklame, linkovi i slikovni linkovi-oglasi („banneri“) na portalima koji vode na mrežne stranice kandidata i predlagatelja kandidata.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.