RAZGOVOR

Selma Spahić za "Avaz" o predstavama: Žensko tijelo je polje borbe za slobodu

Žene su nekada fizički mučene na trgovima i potapane u vodu da bi naučile lekcije

Spahić: Predstava o borbi za slobodu. Facebook

Festival Mali MESS, koji je dio svima dobro poznatog MESS festivala, otvorio je svoja vrata posjetiteljima, a trajat će do 13. oktobra. Na repertoaru su četiri predstave i jedna edukativna radionica za djecu.

U razgovoru za „Dnevni avaz“, Selma Spahić, rediteljica predstave koja je otvorila Mali MESS „Bazen“, otkrila nam je da je predstava nastala – iz slikovnice.

Zanimljive reakcije

- Slikovnica je potpuno bez riječi i možete sklapati svoju priču, svaki put drugačiju. Naizgled, knjiga je jednostavna. Riječ je o dječaku koji ne može da se uklopi na pretrpanom i bučnom bazenu, zbog čega zaroni i ispod vode otkriva cijeli svijet mašte. Sreće i djevojčicu koja mu postaje prijateljica. Njihov dan je ispunjen avanturom, susretima s nepoznatim bićima, ali i brojnim izazovima. Suštinski, to je priča o strahu i suočavanju s nepoznatim, ali i o povjerenju i hrabrosti – rekla je Spahić.

Istakla je da joj je bilo najvažnije da se djeca osjete dijelom svijeta mašte.

- Da djeca mogu imati interakciju s lutkama i da su im uključena sva čula. Pošto je već dolazila publika na probe, reakcije su jako zanimljive. Neka djeca su pratila priču s potpunim fokusom i vrlo emotivno reagovala, neka su se više bavila prostorom, dok su neka fascinirana kako nastaje magija u teatru. Najbitnije mi je da su na neki način prošli dječakovo iskustvo tokom predstave – naglasila je Spahić.

Osim predstave na Malom MESS-u, publika je imala priliku vidjeti još jednu predstavu čiju režiju potpisuje Spahić, ali u sklopu MESS-a, koja je izvedena sinoć na pozornici Narodnog Pozorišta Sarajevo (NPS). Riječ je o reinterpretiranom komadu Šekspirovog (William Shakespeare) klasika „Ukroćena goropadnica“.

Oči širom otvorene

- To je kolaž komedije i raznih materijala o Šekspirovoj komediji i njegovom vremenu, u kojem su žene okarakterizirane kao goropadnice, doslovno fizički mučene na trgovima i potapane u vodu da bi naučile lekcije te savremenih primjera „kroćenja“ ženskog jezika, misli i slobode – rekla je Spahić.

Dodala je da predstava završava upozorenjem koje je izgovorila hrvatska književnica Slavenka Drakulić.

- Da moramo imati oči širom otvorene za društvo koje jedva čeka da uskrati ženama slobodu, od prava na abortus do ekonomske samostalnosti. Da se to vrlo lako može ponovo izgubiti, jer se ne smatra civilizacijskim dostignućem, onim koje je nepovratno ostvareno. Žensko tijelo je polje borbe za slobodu. O tome je i predstava – završava razgovor za “Dnevni avaz” Spahić.

Šovinističke šale

Spahić je rekla da trebamo razmisliti o čemu se smijemo u pozorištu.

- Komedija je često zasnovana na šovinističkim šalama, ismijavanju ili čak fizičkom nasilju nad ženom. Svi smo to normalizirali, to je dio nasljeđa gledanja teatra. A mislim da se to može i mora mijenjati – istakla je Spahić. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.