Iz Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) jučer su u BiH stigle lijepe vijesti. Započeo je izbor izvođača radova na dionici Koridora 5C Mostar sjever – Mostar jug, u koji spada i tunel Prenj, ukupne dužine 51 kilometar. Tako je učinjen i posljednji korak prije nego što mašine izađu na teren.
Iako se činilo da je našoj zemlji do sada bilo najlakše osigurati novac za gradnju Koridora 5C, koji prolazi duž cijele BiH i koji je evropski transportni koridor dug oko 700 kilometara, jučer su istovremeno otkočene stotine miliona eura koje su bile potrebne da se krene u gradnju domaćeg autoputa.
Još ako se poslušaju pametne glave pa posao dobiju naši ljudi, novac će biti još pametnije potrošen.
Također, dobra vijest je i ta da će već u prvoj polovini naredne godine biti spreman i tender za gradnju tunela Prenj, što je glavni preduvjet da put do mora bude kraći. U pitanju je najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj dionici jer je dužina tunela prema idejnom projektu čak 10,165 kilometara, što ga čini najdužim tunelom u regiji. Ovim će se naša zemlja pridružiti zemljama regije koje uveliko grade autoputeve.
Može se zaključiti i to da na putu novih kilometara domaće autoceste nema novih prepreka. Vlast na državnom nivou samo što nije formirana, svi daju podršku izgradnji nacionalnog koridora. Novac je osiguran, tenderi su tu, a domaće firme i radnici čekaju da zasuču rukave i ovdje dobiju posao.