Broj kompanija u Njemačkoj koje strahuju od propasti smanjio se od početka godine uprkos višoj inflaciji i neizvjesnoj prodaji zbog rata u Ukrajini, pokazalo je istraživanje minhenskog instituta Ifo.
U aprilu 7.1 posto kompanija ocijenilo je da im je egzistencija ugrožena, gotovo upola manje nego u januaru, izvijestio je Ifo. Ekonomisti u institutu upozoravaju ipak na velike razlike među sektorima, dodavši da u nekima pandemija još uvijek igra važnu ulogu.
- Tako se gotovo četvrtina firmi u ugostiteljstvu i sektoru zabave i dalje pribojava da će biti prisiljena staviti ključ u bravu - rekao je Klaus Volrabe (Wohlrabe), direktor istraživanja u institutu.
U sektoru maloprodaje strah je pak splasnuo nakon ukidanja ograničenja povezanih s pandemijom, pa je udio firmi koje strahuju od propasti više nego prepolovljen u odnosu na januar, s 14.8 na 6.7 posto.
- Brojke još ne pokazuju tragove trenutne dinamike inflacije. Međutim, visoki nivo neizvjesnosti koju je stvorio rat u Ukrajini nije raspirio strah od propasti u ključnim sektorima. Knjige narudžbi u industriji i dalje su pune - naglasio je ekonomist.
Istraživanje S&P Globala o njemačkoj industriji u travnju pokazalo je drugačiju sliku, razotkrivši pad proizvodnje i potražnje nakon gotovo dvogodišnjeg oporavka od pandemijske krize.
Oslabljena potražnja dijelom odražava sve izraženiji pad izvoza koji kompanije pripisuju posljedicama rata u Ukrajini, sankcijama Rusiji i opetovanom uvođenju strogih epidemioloških mera u Kini.
- Ti faktori pritisnuli su potražnju i istodobno pojačali pritisak na nabavne lance, uz najraširenije kašnjenje outputa od novembra prošle godine - pokazalo je istraživanje S&P Globala.