"Boeing" privremeno smanjuje proizvodnju najprodavanijeg aviona 737, javlja BBC. Od sredine aprila ove godine smanjit će broj proizvedenih aviona s 52 aviona mjesečno na 42.
Ovakva odluka kompanije posljedica je stopiranja isporuka modela 737 Max 8, modela koji je bio uključen u dvije tragične avionske nesreće.
Navedeni model "Boeinga" trenutno je prizemljen i aviokompanije ne prevoze putnike tim tipom aviona, a preliminarni nalazi istrage ukazuju na to da je za nedavne dvije nesreće kriv softverski sistem unutar aviona.
Neispravan sistem MCAS
Podsjetimo se, prema izvještaju, podaci iz crnih kutija Boeinga 737 MAX 8, koji je pao 10. marta u Adis Abebi, kada je poginulo 157 osoba, pokazuju jasne sličnosti s padom aviona istog tipa indonezijske kompanije Lion Air u oktobru prošle godine, kada je poginulo 189 putnika i članova posade.
U oba slučaja, pokazalo se da su se piloti borili sa sistemom koji je očitavao gubitak potiska, poznatim kao MCAS, što je uzrokovalo pad oba aviona.
Isključili su sistem, ali je već bilo kasno
Naime, u izvještaju stoji da su se piloti aviona "Ethiopian Airlinesa" borili s automatskim sistemom u avionu skoro sve vrijeme tokom 6-minutnog leta. Piloti, koji nisu mogli stabilizirati Boeing 737 Max 8 čak ni nakon što su slijedili preporučene postupke za ovu situaciju, pokušali su zajedničkim snagama podignuti nos aviona tokom posljednjih trenutaka leta.
Zbog neispravnog očitanja gubitka potiska, automatski sustav unutar zrakoplova spuštao je nos aviona četiri puta tokom leta, onemogućujući pilotima da isprave problem.
Već je bilo kasno
Piloti su, nakon što su uočili problem s automatskim sistemom uspostave ravnoteže, slijedili preporučene hitne procedure i isključili sistem. Pokušali su ručno uspostaviti ravnotežu, ali je avion prebrzo letio te je ručno podešavanje bilo fizički nemoguće.
Manje od dvije minute kasnije let 302 "Ethiopian Airlinesa" srušio se i poginulo je 157 putnika i članova posade.