Stižu novi detalji teške nesreće u Hrvatskoj u kojoj su se sudarila dva voza. Postavlja se pitanje zašto mašinovođa putničkog voza, koji je jedan od troje stradalih, nije na vrijeme reagirao i zaustavio voz i to na dionici na kojoj postoji takozvani automatski pružni blok odnosno moderni APB sistem koji služi za osiguravanje sigurnosti prometa.
Mašinovođa koji je upravljao putničkim vozom na kolodvoru u Okučanima od prometnika je dobio informaciju kako izlazni signal u sklopu automatskog pružnog bloka, koji na ovoj dionici regulira sigurnost saobraćaja, nije ispravan te je dobio usmeni nalog da do prvog, neispravbog signala vozi brzinom od 30 kilometara na sat, nakon čega je smio nastaviti voziti normalnom brzinom - na ovoj dionici 160 km/h, piše Jutarnji list.
Navodno se pretpostavlja da je mašinovođa tako i napravio te je nakon prolaska neispravnog signala ubrzao voz do brzine više od sto kilometara na sat, što je sve u okviru propisanih pravila.
Zasad se čini kako bi možda baš taj prvi, neispravni signal mogao biti razlog zašto mašinovođa u nastavku vožnje nije usporio voz kojim je upravljao te ga u konačnici zaustavio, iako je u skladu sa svim propisima bio obaviješten da se ispred njega na pruzi nalazi zaustavljeni teretni voz te je čak dva puta sistemu čak i potvrdio da je toga svjestan.
Taj sistem je mašinovođu na udaljenosti od pet kilometara do zaustavljenog voza žutim svjetlom obavijestio da je ispred njega vozilo u kvaru, da bi ga ponovo upozorio na udaljenosti od dva kilometra, objasnio je sagovornik za Jutarnji.
Prema prvim informacijama, taj sistem je sinoć bio u funkciji, a sam mašinovođa putničkog voza morao je biti svjestan da se ispred njega nalazi voz u stajanju jer bi ga u suprotnom APB automatski zaustavio.
- Naime, sistem funkcionira tako da mašinovođa, kad vidi žuto svjetlo, mora stisnuti jedan taster kako bi potvrdio da je zaprimio informaciju te usporiti vožnju na maksimalno 30 kilometara na sat, u suprotnom ga sistem automatski izbacuje i zaustavlja. Nakon toga strojovođa po drugi puta mora stisnuti taster nakon što ugleda crveno svjetlo, također kako bi sistemu potvrdio da je svjestan da je ispred njega vozilo u kvaru - navodi sagovornik Jutarnjeg.
Nejasno je zašto mašinovođa nije usporio brzinu i, na kraju, u potpunosti zaustavio voz. Postoji mogućnost da je, nakon što je dobio informaciju da je izlazni signal neispravan, pomislio da je cijeli sistem u kvaru.
Radi se o mašinovođi koji je bio iskusan, pred penzijom, a sa njim je stradao i kondukter koji je bio u prednjem dijelu putničkog voza, kao i jedno dijete, piše Jutarnji.