Vlasnik "Violete" Petar Ćorluka trenutno je najbogatija osoba u Hercegovini, i treća najbogatija u BiH. Prema istraživanju grupe regionalnih medija, Ćorluka je trenutno jedini milijarder u Hercegovini, odnosno osoba sa vrijednošću imovine od preko milijardu KM.
Ove sedmice ponovo je dospio u fokus javnosti kada je objavljeno da je dobio građevinsku dozvolu za planirani projekt vezan uz hotel “Hrvatska” u Makarskoj što je investicija vrijedna oko 20 miliona eura.
Iako u posljednje vrijeme sve jače ulazi u sektor turizma i ugostiteljstva, bogatstvo je stekao na "Violeti" s kojom je najprije razvio proizvodnju papira, a onda ušao i u druge sektore - piše Biznisinfo.
Ćoruluka je ušao u biznis kojim se bavi tek nekoliko moćnih globalnih korporacija pa je u kratkom razdoblju stvorio prepoznatljivi brend od Slovenije do Makedonije, a jednom prilikom je i ispričao kako je sve krenulo.
– Nismo nikoga kopirali, nastojimo biti drukčiji. Veliki sistemi su tromi, naša prednost su brzina i fleksibilnost. Prvo i osnovno pravilo je: visoka tehnologija i najbolja kvaliteta. Ulažemo u proizvodnju i neprekidno tragamo za inovacijama, želimo novo, bolje i kvalitetnije. To je ključ našeg uspjeha - pojasnio je ranije hercegovački poduzetnik razloge snažnog rasta.
On s ponosom ističe da nikad ništa nije kupio u privatizaciji, sve što je stvorio plod je rada, vizije i poslovnih poteza. Kako je pisala Slobodna Dalmacija, potječe iz siromašne porodice, a sklonosti prema poduzetništvu testirao je 1990. godine kad je u bivšoj Jugoslaviji potpuno ozakonjen privatni biznis.
Ostavio je mjesto pravnika u "Putevima" Grude, gdje se vratio nakon završenog fakulteta u Sarajevu, osnovao trgovačku firmu "Prodex" i počeo s uvozom južnog voća s nekoliko saradnika.
Razvio je maloprodaju, otvorio supermarkete i postao zastupnik niza prepoznatljivih prehrambenih proizvoda. Uvidio je da se neke proizvode nepotrebno uvozi pa je odlučio ući u proizvodnju. Po njegovu mišljenju to je logičan slijed jer "prvi novac se zaradi u trgovini, a onda svaki ozbiljan poslovni čovjek želi investirati u proizvodnju, jer proizvodnja stvara novu vrijednost".
Nije slučajno ušao baš u “higijenski” biznis. Riječ je, objašnjava, o visoko obrtnoj robi koja ne ostaje dugo na zalihama jer se traži i u krizi.
Stalno investirati, insistirati na najmodernijoj tehnologiji i vrhunskim proizvodima poslovni je kredo Petra Ćorluke. Pri tome traži maksimalnu racionalnost, teži štednji i samofinansiranju što je za konkurentnost naročito važno.
– Morate imati ciljeve koji su realni i morate ići korak po korak. Jasno je da u početku, kada po prirodi stvari nemate iskustvo, morate imati i sreću. U početku vas nosi entuzijazam i volja, ali imate i dosta neznanja. Dakle, u početku vam je potrebna velika sreća, a kada se pozicionirate više se ne smijete oslanjati na sreću, instinkt i na hrabrost, nego na znanje i inovativnost. U haotičnoj tržišnoj situaciji uspijevali su hrabri, a sada je prednost znanje, sistematičnost i iskustvo. Više se ništa ne smije prepustiti slučaju, sve se mora pratiti i analizirati – objasnio je tada Ćorluka.